SEO (Search Engine Optimization), web siteleri için büyük bir öneme sahip bir dijital pazarlama stratejisidir.
Yapay Zeka, iş dünyasında giderek daha fazla önem kazanan bir teknoloji haline gelmiştir.
Dijital dünyada stratejik açıdan son derece önemli olan içerik pazarlaması, gün geçtikçe önemini artırmaya devam ediyor.
Teknolojinin gelişmesi, yapay zekâ yatırımlarının artmasına neden olmuştur. Bu nedenle pek çok yapay zekâ aracı ortaya çıktı.
Teknolojinin hızla geliştiği günümüz dünyasında işletmeler, süreçlerini ve iş yapış şekillerini dijitalleştirerek sektörlerinde rekabet avantajı elde etmeye çalışır.
Dijital dünyadaki kullanıcıların dikkatini çekmek ve istenilen eylemi gerçekleştirmelerini sağlamak, dijital pazarlamanın amaçlarından biridir.
Dijital pazarlama, günümüzde sosyal medya ve dijital cihazların kullanımının artması ile önem kazanan terimlerden biridir.
Sosyal medya, günümüzde kişilerin ve markaların kitlelere ulaşma ve etkileşim kurma platformları arasında yer alır. Sosyal medya etkileşimi, markaların veya kişilerin bu platformlardaki başarısını ölçmek için kullanılan temel metriklerden biridir.
Dijital dünyada içerik üretmek ve paylaşmak, web siteleri ve bloglar açısından önemli konular arasında yer alır. Ancak günümüzde içeriklerin sayısının artması ve web sitelerinin büyümesiyle content pruning kavramı önem kazanmaya başlamıştır.
Churn rate kavramı, bir şirketin belirli bir dönemde kaybettiği müşteri sayısının toplam müşteri sayısına oranlanarak hesaplanan önemli bir performans göstergesidir.
Google Ads, dijital reklamcılıkta yaygın olarak tercih edilen reklam platformları arasında yer alır.
Pinterest, görsel temelli bir keşif ve ilham platformudur. Kullanıcılar, milyonlarca farklı kategori altında bulunan görselleri keşfedebilir, kaydedebilir ve paylaşabilirler.
Google Analytics, web sitesi sahiplerinin site performansını izlemesine ve kullanıcı etkileşimlerinin analiz edilmesine olanak sağlayan bir araçtır.
Alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle büyük veya küçük her marka ve firma dijital reklamlara önemli bütçeler ayırmaktadır.
B2C pazarlama, işletmelerin doğrudan tüketiciye ürün veya hizmet sattığı bir pazarlama modelini ifade eder.
Persona, pazarlama araştırmalarında sıkça karşılaşılan terimler arasında yer alır.
Web sitesi yönlendirmeleri, internet ağında oluşan çeşitli sorunlar sebebiyle web siteleri tarafından kullanılır.
SEO eklentileri, tarayıcıya yüklenebilen ve web sitesinin arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmalarını destekleyen araçlardır.
Yandex, Rusya merkezli bir arama motorudur. Ülkemizde de sıklıkla tercih edilen bir arama motoru olan Yandex, aynı zamanda markalar için Google benzeri dijital reklam hizmetleri de sunar.
Google Analytics 4, Google Universal Analytics aracının yerini almaya başladı.
Günümüz iş dünyasında, online varlıklar ve dijital pazarlama stratejileri, işletmeler için başarılı bir şekilde büyümek için hayati önem taşır.
Günümüzde herhangi bir ücret ödemeden organik olarak arama motoru sonuç sayfalarında öne çıkmak, markalar için daha da önemli hale gelmiştir.
Dijital pazarlama alanında çalışan kişiler, markalar için kullanıcı deneyimini iyileştirmek ve dönüşüm oranlarını artırmak amacıyla farklı stratejiler benimser.
Son zamanlarda sıkça duyduğumuz yapay zeka, pek çok sektörde kendine yer edinmeye devam ediyor.
Günümüzde değişen alışveriş alışkanlıkları, markaları dijital platformlarda güçlenmeye itmektedir.
Büyüme odaklı pazarlama, işletmenin potansiyel müşteri kitlesini geliştirerek gelirlerini artırmak için stratejiler geliştirdiği bir pazarlama yaklaşımıdır.
Bağlantı metni (anchor text), bir web sayfasında bulunan bir kelimenin veya kelime grubunun üzerine tıklandığında ilgili sayfaya yönlendirilmesini sağlayan metindir. Bağlantı metni, genellikle farklı bir renk veya altı çizili olarak vurgulanarak kullanıcılar için tıklanabilir hale getirilir.
Sosyal medya danışmanlığı, şirketlerin veya bireylerin sosyal medya profillerinin yönetilmesine ve gelişimine yardımcı olan bir danışmanlık hizmetidir.
Singapur
Merkezli, risk yatırım firması olan True Global Ventures (TGV), dijital
varlıklar ve Web3 için önde gelen küresel platformlardan biri olan Ledger'a 24
milyon ABD dolarından fazla (22 milyon Euro'dan fazla) yatırım yaptı.
Web sitenin hedef kitlesini büyütebilmek için en önemli kural, ziyaretçileri sitede daha uzun tutmaktır. Bu konuda web sitenin e-ticaret sitesi veya bilgi veren bir site olması işleri değiştirmez.