Marka Yönetimi Nedir? Nasıl Yapılır?

Marka Yönetimi Nedir? Nasıl Yapılır?

Marka yönetiminde ilk kural markayı tanımaktır. Bunun için ilk olarak markanın tanımının ne olduğunu bilmek gerekir.

Marka, bir şirketin vizyonu, misyonu ya da hizmetlerini tanımak demek değildir. Markanın müşteri kitlesine akıldı kalıcı mesajlar vererek rakipleri arasından sıyrılmasını sağlayabilmek demektir. Kısacası bir markanın yönetimini yapabilmek için önce markayı tanıma ve pazarlama stratejisini anlamak gerekir.

Marka Yönetimi Nedir?

Marka, her firma için önemli bir sermayedir. Marka yönetimi ise bugünü ya da yarını değil geleceği kapsaması gerekir. Bunun için marka yönetiminde güven vaattir. Vaat müşterilerin genelini kapsar ve bu şekilde ilişkide kuvvet oluşur. Marka yönetiminin temelinde hedef kitle, fiyat ve strateji vardır. Yani marka demek insanın yaşamına ve katma değerine fayda sağlamak demektir.

Bir markanın yönetimi yapılırken markayı, insan gibi düşünmek gerekir. Çünkü marka aynı zamanda o şirketin kimliği ve kişiliğidir. İnsanlar güncel yaşam içerisinde gri kişiliklerle muhatap olmak istemez. Bu nedenle markanın yönetimi yapılırken keskin hatlarla ve idealize edilmiş kişilikle hazırlamak gerekir.

İlginizi Çekebilir: Kurumsal kimlik çalışması

Örnek vermek gerekirse aşağıdaki markaların kişilikleri anlatılmak istenilen ifadeye örnek olacaktır.

ÖRNEK MARKA KİŞİLİKLERİ


  • Hacı Şakir: Saflık ve Doğallık

  • Harley Davidson: İsyankar,

  • Victoria’s Secret: Baştan Çıkarıcı,

  • Nike: Canlı, Hayat dolu,

  • Intel: Başarılı, Kendinden emin,

  • Cacharel: Feminen,

  • Jack Daniels: Dışa dönük, Erkeksi,


Markanın Önemi

Bir firma ne kadar güçlü ise rakipleri arasındaki avantajı o kadar daha fazla ortaya çıkar. Bu da o firmanın taklit edilemez olmasına imkan tanır. Örneğin Nike markasını düşünebilirsiniz. Orijinalinin dışında birçok taklidinin olduğunu biliyoruz, fakat bu zamana kadar hiçbir taklit onun önüne geçemediği gibi her taklit markayı daha da büyütmüştür. Marka can alıcı olmak zorundadır, ancak bu şekilde tüketici ile arasında köprü oluşturabilir. Marka yönetimi doğru yapıldığında kalite algısı oluşur ve güven artar. Timsah Ajans olarak verdiğimiz her hizmette markanızı daha güçlü hale getirebilmek için çalışırız.

Marka yönetimi konusunda danışmanlık hizmeti almak için bize https://www.timsahajans.com.tr/ adresimizden ulaşabilirsiniz.

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans