Kurumsal Kimlik Çalışmasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kurumsal Kimlik Çalışmasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kurumsal kimlik çalışmaları genel anlamda bir kuruluşun, işletmenin, ürünün, hizmetin ya da bir markanın duruşunu ve davranışını belirleyen görüntüsünü yaratma sürecidir. Diğer bir ifade ile kurumsal kimlik çalışması işletmenin ya da markanın dışarı gösterdiği yüzüdür. Bu nedenle kurumsal kimlik çalışması çok önemlidir. Çünkü, kurumsal kimlik çalışmalarının ana amacı firmanın ya da ürünün en iyi şekilde tanıtılması, müşteriye aktarılması ve gösterilmesidir.

Bu durumdan kaynaklı olarak da firmayı, markayı ya da hizmeti en uygun şekilde tanıtması ve anlatması gerekir. Çünkü, iyi bir planlama ve programlama dahilinde oluşturulan, tasarlanan kurumsal kimlik çalışmaları müşterilerin kuruma saygısını arttıran, tüketicileri kendine çeken bir yapıya sahiptir. Bu bakımdan da etkili, uygun ve profesyonel şekilde hazırlanmış olan kurumsal kimlikler markanın, ürünün, şirketin, tüketiciler tarafından tanınır olmasına yardımcı olur. Bu nedenle de sizler için kurumsal kimlik çalışmalarında dikkat edilmesi gereken temel birkaç bilgiyi derledik.

Slogan Her Şeydir

Kurumsal kimlik çalışmalarının en önemli noktalarından biri de hiç şüphesiz slogandır. Çünkü, sloganlar kurumların, markaların toplum nezdinde simgeleşmesine yardımcı bir yapıya sahiptir. Özellikle de iyi bir slogan her zaman markanın daha çok akılda kalmasına neden olur. Örneğin, “just do it” dendiğinde ya da “çünkü sen buna değersin” dendiğinde bu kelimelerin akıllarda belirli markaları çağrıştırdığı bir gerçekliktir. Bu durumda sloganın önemini gösteren en temel öğelerdir.

Renkler Sizi Tanımlar

Bir kurumun ya da markanın toplumsal algı içerisinde tanınabilmesi, akılda kalınabilmesi için renkleri doğru kullanması ve frekanslarına dikkat etmesi çok önemlidir. Çünkü, her rengin bir frekansı vardır ve bu frekanslar doğru eşleştirilmediğinde tüketicinin markaya karşı mesafeli durması gibi durumlar ile karşılaşılabilir. Bu nedenle de doğru frekans renkleri ile doğru eşleşmelerin yapılması çok önemlidir. Çünkü bu renkler sizi yani markanızı tanımlar.

Logonuz Sizin Görünen Yüzünüzdür

Slogan ve renkler kadar logonuzda çok önemlidir. Çünkü, tüketicinin markanıza baktığında ilk göreceği şeylerden biridir. Bu nedenle de doğru bir logo seçimi yapmak ve hatta bir logo alt hikayesi oluşturmak markanızın ilginçliğini korumasını sağlayacaktır. Aynı zamanda da markanızın daha dikkat çekici olmasına yardımcı olacaktır.

https://www.timsahajans.com.tr

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans