Chatbot Nedir? Ne İşe Yarar?
Chatbot olarak ifade edilen bu terim aslında kullanıcıların dijital ortama girdiklerin mesajlaşma yöntemi kullanarak bir insan ile konuşurmuş gibi iletişim kurduğu yapay zeka yazılımları olmaktadır. Bu yazılımlar sayesinde bir konu hakkında bilgi almak, işlem yapmak, kahve sipariş edip, ürünlerle ilgili merak edilen soruları sormak mümkün olmaktadır.
Chatbotların dijital dünyadaki arayüzleri alışılmışın dışında kalmaktadır. Çünkü, genellikle web siteleri ya da mobil uygulamalar gibi yazılımların arayüzleri grafiksel (GUI) temelde şekillenmektedir. Ancak, chatbot olarak ifade ettiğimiz bu sohbet robotları ise diyalog bazlı çalıştıkları için diyalog bazlı arayüz (CUI) kullanmaktadır.
Cahtbotlar Nerede Kullanılır?
Chatbotlar yani sohbet robotları, WhatsApp, Facebook Messenger ve benzeri gibi mesajlaşma kökenli platformlarda kullanılabilmektedir. Aynı zamanda da Google Asistan, Siri ve benzeri gibi çeşitli sesli asistanların yazılımlarında da kullanılan bir yapay zeka olmaktadır. Bunun yanı sıra kurumların kendi web sitelerinde ya da mobil uygulamalarında da sohbet robotu yazılımları kullanılmaktadır.
Chatbotlar Ne İşe Yarar?
Chatbotların kullanıldığı alanlarda çok önemli artılar da meydana gelmektedir. Örneğin bir web sitesinde aradığınızı tam bulamadığınız takdirde sitedeki chatbota aradığınız şeyi sorarak önünüze getirmesini isteyebilirsiniz. Bunun yanı sıra çağrı merkezinin çok yoğun olduğu ve sıranızın gelmesinin uzadığı durumlarda chatbotları kullanarak işlemleriniz halledebilmeniz de genellikle mümkün olmaktadır.
Bu aşamadaki ana fark çağrı merkezinde işinizi halletmeye çalıştığınızda konuşarak işleri ilerletirken chatbot kullanarak işlemleri gerçekleştirdiğinizde yazmanız gerekmektedir. Aradığınız ya da sorduğunuz şeyi bu sohbet robotuna yazarak size yardımcı olmasını bekleyebilirsiniz. Gelişen teknolojiler ile bu yöntemi tercih eden kişi sayısı da artış göstermektedir.
Chatbot Tipleri
Chatbot yazılımları oldukça çeşitlilik göstermektedir. Çünkü, tek tip bir chatbot yazılımının olmadığı bir gerçeklik olmaktadır. Bu bağlamda da iki ana chatbot tipinden bahsetmek mümkün olmaktadır. Bu tiplerden ilki reaktif chatbot, ikincisi ise proaktif chatbottur.
Reaktif Chatbot
Reaktif chatbotlarda iletişim genellikle tek yönlü olmakta ve çok uzun diyaloglar gerçekleşmemektedir. Çünkü, reaktif chatbot soru sorulduğunda cevap veren, kullanıcı bir şey sormadan herhangi bir ifade kullanmayan chatbot tipi olmaktadır.
Proaktif Chatbot
Proaktif chatbot ise özellikle bankacılık gibi konularda tercih edilen çift yönlü bir sohbet robotu olmaktadır. Bu tipe mensup olan chatbotlar herhangi bir sorun ya da problem fark ettiklerinde ilk mesajı atan ve kişileri, kullanıcıları uyaran yapay zeka sistemleri olarak hareket etmektedir.
https://www.timsahajans.com.tr
0 Yorum