Sektör Analizi Nasıl Yapılır?
Sektör analizi tüm markaların ve firmaların hem bir sektöre girmeden önce hem de girdikten bir süre sonra da yapılması gereken bir analizdir. Çünkü, her marka piyasaya yeni bir ürün sürmeden ya da yeni bir sektöre giriş yapmadan önce sektörün nabzını tutmalı, kimlerin sektörde var olduğunu ve pastanın büyük dilimlerinin kimlere gittiğini ölçmesi gerekir. Aksi takdirde sektör içerisinde kendine bir yer edinemeyecek ve ürettiği hizmet ya da ürünü sektör içerisinde bir konuma getiremeyecektir. Bu da markanın hem bilinirliğinin sarsılmasına hem de markanın kalitesini kanıtlayamamasına neden olur.
Bunun önlenebilmesi için ise sektör analizinin nasıl yapıldığının bilinmesi ve sektör içerisinde ciddi bir analiz sürecine girilmesi gerekir. Böylelikle hem marka kendi bilinirliğini ortaya koyabilir hem de sektör içerisinde kendine büyüme potansiyeli olan bir yer edinir.
Sektör Analizi Yapılırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Sektör analizi yapılırken dikkat edilmesi gereken birkaç altın nokta vardır. Bu noktalar tüketici eğilimlerinin tespiti, tüketici kanallarının tespiti, üretilecek ürün ya da hizmete duyulan gereksinim şeklinde sıralanabilir. Bu nedenle sizler için bu noktalar hakkında kısa bilgiler derledik.
Tüketici Eğilimlerinin Tespiti
Sektör analizi yaparken dikkat edilmesi gereken ana nokta tüketicilerin neye ihtiyacının olduğunun tespit edilmesidir. Çünkü, tüketicinin yer aldığınız sektör içerisindeki tüketim eğilimleri aslında sizin ürettiğiniz ürün ya da hizmetin alan içerisinde ne kadar gerekli ve önemi olacağını gösterecektir.
Tüketici Kanallarının Tespiti
Ürün ya da hizmetinizden faydalanacak olan tüketicilerin hangi kanalları daha sık kullandığının tespit edebilirseniz pazarlama ve satış faaliyetlerinizi ona göre planlayabilir ve beklediğinizin çok üstünde bir ilgi ile karşılaşabilirsiniz.
Üretilecek Ürün ya da Hizmete Duyulan Gereksinim
Ürettiğiniz ürün ya da
hizmete sektör içerisinde ne kadar gereksinim duyulduğunu tespit edebilirseniz
bu firmanız veya şirketiniz için çok yararlı bir adım olacaktır. Çünkü, eğer sektör
içerisinde ürününüze ya da hizmetinize gereksinim yüksekse bu durumda üretim
hızınızı arttırabilir ve pazardan daha büyük bir pay alabilirsiniz. Bu da sizin
markanızın daha da büyümesine vesile olacaktır.
0 Yorum