Sektör ve Rakip Analizi Nedir?

Sektör ve Rakip Analizi Nedir?

Sektör ve rakip analizleri bir marka için en önemli analizlerdir. Çünkü, sektör analizi ile ürün veya hizmetler satılmadan önce sektörde kimler bu hizmeti veriyor ve bu ürün ya da hizmetlerin pazardaki en büyük paydaşları kimler gibi çeşitli soruların cevaplandırılması mümkün hale gelir. Ancak hem sektör hem de rakip analizinin daha iyi anlaşılabilmesi için her ikisini de kısaca açıklamak gerekir.

Sektör Analizi Nedir?

Sektör analizi genel anlamda ürün veya hizmet satışlarınızı yapmış olduğunuz sektördeki en büyük oyuncuları keşfetme sürecinizdir. Bu nedenle de özellikle kendi pazar payınızı hesaplamak, sunduğunuz ürünlerin ya da hizmetlerin sektördeki muadillerinin bulunması için sektör analizi yapmanız önerilir.

Rakip Analizi Nedir?

Rakip analizi genel olarak faaliyet gösterdiğiniz sektörlerdeki rakiplerinizi analiz etme sürecinizdir. Rakip analizi sayesinde sektörünüzde size en yakın hizmetleri veren ve size rakip olma ihtimali en yüksek olan markaları, firmaları tespit edebilirsiniz. Bu tespit süreciniz neticesinde de kendi markalaşma adımlarınızı, pazarlama faaliyetlerinizi ve müşteri ilişkilerinizi güncelleyebilirsiniz.

Sektör Analizi ve Rakip Analizine Neden İhtiyaç Duyarım?

Sektör ve rakip analizi süreçleri her markanın kurulduğu andan itibaren geçmesi gereken süreçlerdir. Çünkü, bir marka sektör analizi yaparak sektörde kimlerin olduğunu, bu kurum ya da kuruluşların nasıl politikaları olduğunu görebilir. Aynı zamanda da sektör analizi yaparak o sektörde mevcut olarak faaliyet gösteren ve pazar payı hususunda ciddi paylara sahip olan markaların neler olduğu ve bunlar ile nasıl mücadele edilmesi gerektiğini de sektör analizi ile ölçebilirsiniz.

Rakip analizi sayesinde ise sektör içerisinde kimlerin sizin rakibiniz olabileceği, sektörde faaliyet gösteren hangi markaların öncelikli olarak hedefe alınması gerektiği gibi sonuçlar elde edebilirsiniz. Örneğin, sektöre yeni giren bir marka olduğunuzu varsayalım ve markanıza hangi markayı rakip almanız gerektiğini bilmediğinizi düşünelim. Bu durumda öncelikle yapmanız gereken sektör analizi ve rakip analizidir. Çünkü, eğer sektör ya da rakip analizi yapmazsanız rakiplerinizi ve sektörün büyüklüğünü tahmin etmeniz zorlaşır. Aynı zamanda da eğer rakip analizi yapmazsanız markanızın yanlış hedefler koymasına neden olabilirsiniz. Mesela, sektöre yeni giren bir marka sektördeki en büyük markayı rakip alırsa büyük ihtimalle sektörde kendini kabul ettirmesi zorlaşacaktır. Bunun önüne geçebilmek için ise eğer yeni kurulan bir marka iseniz rakip analizi yapmanızı ve kademeli olarak rakiplerinizi değerlendirmenizi öneririz.

Sektör Analizi ve Rakip Analizini Neden Yaptırmalıyım?

Sektör ve rakip analizinizi yaptırmanız için pek çok gerekçeden söz edilebilir. Bu gerekçelerin en önemlisi ise öncelikle girmeyi planladığınız sektörü tanınmak zorunda olmanızdır. Çünkü, eğer tanımadan ve bilmeden bir sektöre giriş yaparsanız başarısız olma ihtimaliniz de oldukça yükselecektir.

Aynı zamanda rakiplerinizi tanımaz ya da bilmezseniz de başarısız olma ihtimaliniz oldukça yüksek olacaktır. Bunun önlenebilmesi için ise ister sektöre yeni giriyor olun isterseniz de uzun zamandır sektörün içinde olun fark etmeksizin sektör analizinizi ve rakip analizinizi düzenli olarak yapmanız önerilir.

https://www.timsahajans.com.tr

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans