Marka İmajı Nedir? Nasıl Oluşturulur?

Marka İmajı Nedir? Nasıl Oluşturulur?

Tüketicilerin ve müşterilerin marka nezdinde sahip oldukları tüm düşünceler aslında marka imajını ifade eder. Çünkü, markaimajı denilen şey temel anlamda markanın ya da kişinin dışarıdaki diğer insanlar ya da kurumlar tarafından nasıl göründüğünü gösteren bir süreçtir. Bu bakımdan da marka imajı markaların kesinlikle dikkat etmesi gereken ve bilinirlik düzeyleri ile görünürlük düzeylerini doğrudan arttıran bir durumdur.

Bu nedenle sizler için marka imajının nasıl oluşturulması gerektiği ve markanız ya da kurumunuz üzerinde nasıl etkileri olacağı hakkında kısa bilgiler hazırladık.

Ülkelere Göre Ürün Yaralarını İyi Analiz Edin

Her ürün her ülkede tam bir karşılığa sahip değildir. Bu nedenle de ülkelerin ihtiyaç duyacağı ürünlerin neler olacağının iyi araştırılması ve analiz edilmesi gerekiyor. Örneğin, domuz eti yemenin dini olarak yasak olduğu bir ülkede domuz eti satmanın pek mantıklı bir yanı yoktur. Hatta o ülke bakış açısından domuz eti sattığınız için marka değerinizde düşebilir. Bu nedenle ürünlerinizi ülkelere göre iyi analiz ederek sunmanız önerilir.

Kalite Garantisi Sunun

Günümüzde kalite her şeydir. Bu nedenle siz marka olarak müşterilerinize eğer kalite garantisi sunabilirseniz bu sizin markanızı yükseltecek bir adım olacaktır. Çünkü, bir markanın kalitesi o markanın imajını doğrudan etkileyen bir öğedir. Bu bakımdan da eğer müşterilerinize kalite garantisi sunarsanız marka imajının artacaktır.

Eğlenceli ve Kapsayıcı Bir Kimliğe Sahip Olun

Günümüz şartları göz önüne alındığında eğlenceli bir marka kimliğine sahip olunması önemlidir. Bunun yanı sıra marka olarak daha kapsayıcı bir tutum sergilenmesi de markanın imajını olumlu yönde etkileyecektir. Çünkü, toplumun her kesiminden insana hitap eden bir marka topluluklar bağlamında olumlu değerlendirilecek ve bu da markanızın imajının yükseliş yaşamasını sağlayacaktır.

Ürün Ambalajlarınızı Dikkat Çekici Hale Getirin

Bir markanın ürün ambalajları o markanın müşteriler tarafından algılanışını direkt olarak etkiler. Çünkü, müşterilerin herhangi bir mağazaya girdiğinde gördüğü şey ilk olarak markanın adı ve ürünün ambalajıdır. Eğer ambalajı çekici ise ve kalitesinden emin ise tüketici o ürünü hemen almak isteyecektir. Bu da hem sizin satışlarınızı etkileyecek hem de marka olarak daha çok tercih edilmenize yardımcı olacaktır.

https://www.timsahajans.com.tr

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans