Marka İmajı Nedir? Nasıl Oluşturulur?

Tüketicilerin ve müşterilerin marka nezdinde sahip oldukları
tüm düşünceler aslında marka imajını ifade eder. Çünkü, markaimajı denilen şey temel anlamda markanın ya da kişinin dışarıdaki diğer
insanlar ya da kurumlar tarafından nasıl göründüğünü gösteren bir süreçtir. Bu
bakımdan da marka imajı markaların kesinlikle dikkat etmesi gereken ve
bilinirlik düzeyleri ile görünürlük düzeylerini doğrudan arttıran bir durumdur.
Bu nedenle sizler için marka imajının nasıl oluşturulması
gerektiği ve markanız ya da kurumunuz üzerinde nasıl etkileri olacağı hakkında
kısa bilgiler hazırladık.
Ülkelere Göre Ürün Yaralarını İyi Analiz Edin
Her ürün her ülkede tam bir karşılığa sahip değildir. Bu
nedenle de ülkelerin ihtiyaç duyacağı ürünlerin neler olacağının iyi
araştırılması ve analiz edilmesi gerekiyor. Örneğin, domuz eti yemenin dini
olarak yasak olduğu bir ülkede domuz eti satmanın pek mantıklı bir yanı yoktur.
Hatta o ülke bakış açısından domuz eti sattığınız için marka değerinizde
düşebilir. Bu nedenle ürünlerinizi ülkelere göre iyi analiz ederek sunmanız
önerilir.
Kalite Garantisi Sunun
Günümüzde kalite her şeydir. Bu nedenle siz marka olarak
müşterilerinize eğer kalite garantisi sunabilirseniz bu sizin markanızı
yükseltecek bir adım olacaktır. Çünkü, bir markanın kalitesi o markanın imajını
doğrudan etkileyen bir öğedir. Bu bakımdan da eğer müşterilerinize kalite
garantisi sunarsanız marka imajının artacaktır.
Eğlenceli ve Kapsayıcı Bir Kimliğe Sahip Olun
Günümüz şartları göz önüne alındığında eğlenceli bir marka
kimliğine sahip olunması önemlidir. Bunun yanı sıra marka olarak daha kapsayıcı
bir tutum sergilenmesi de markanın imajını olumlu yönde etkileyecektir. Çünkü, toplumun
her kesiminden insana hitap eden bir marka topluluklar bağlamında olumlu
değerlendirilecek ve bu da markanızın imajının yükseliş yaşamasını
sağlayacaktır.
Ürün Ambalajlarınızı Dikkat Çekici Hale Getirin
Bir markanın ürün ambalajları o markanın müşteriler
tarafından algılanışını direkt olarak etkiler. Çünkü, müşterilerin herhangi bir
mağazaya girdiğinde gördüğü şey ilk olarak markanın adı ve ürünün ambalajıdır.
Eğer ambalajı çekici ise ve kalitesinden emin ise tüketici o ürünü hemen almak
isteyecektir. Bu da hem sizin satışlarınızı etkileyecek hem de marka olarak
daha çok tercih edilmenize yardımcı olacaktır.
0 Yorum