Zorlu Müşterilerle Başa Çıkmak için 7 İpucu

Zorlu Müşterilerle Başa Çıkmak için 7 İpucu

Müşteri hizmetleri, tüm işletmelerin odaklanması gereken bir şeydir. Bir işletme olarak elde etmek istediğiniz her şey, müşterilerinizin ne istediğini bilmek ve onlara vermekle başlar.

Sorunları önlemenin en iyi yolu, olmasını önlemektir. Müşterilerinizle ilgilenirken müşteri ilişkilerinin şu yönlerini aklınızda bulundurun:


  • Müşterileri, işletmenizin sunduğu ürün ve hizmetlere sahip olduklarını hissetmeye teşvik edin.

  • Hizmeti iyileştirmek için müşterinizin nasıl hissettiğini ve dünyayı nasıl gördüğünü düşünün.

  • İşletmenizin müşterilerine hizmet ettiğinden ve işletmenizin onlara sağladığı faydaları anladıklarından emin olun.

  • Müşteriler için en önemli ve değerli olanı araştırın.

  • Müşteri hizmetleri bir işletmenin en önemli birimidir, çünkü müşteriler olmadan işin olması da söz konusu değildir.


Zorlu Müşterilerle Başa Çıkmak

Her şey kurduğunuz plana göre gitmeyebilir bu nedenle, mutlu olmayan bir müşteriyle ilgilenmeniz gereken durumlar için hazırlıklı olmanız çok önemlidir. Kendinizi hazır tutmak için aşağıdaki 7 madde sorunu çözecektir.

  1. Bir sorunu çözmek için önce onu anlamak gerekir. Bunun için müşterinizin bakış açısıyla bakmanız gerekir. Kesmeden veya savunmaya geçmeden önce hikayeyi açıklamasına izin verin.

  2. Çözülmesi gereken bir sorun olduğunu kabul etmek bile onun anlaşıldığını hissetmesine yardımcı olacaktır. Bu şekilde, müşterinin olumsuz bir eylemde bulunma olasılığı daha düşük olacaktır.

  3. İnsanlar kızdığında, genellikle incitici şeyler söylerler. Benzer şekilde tepki vermek, müşterinizin öfkesini daha da artırmana neden olur ve onu daha çok körükler.

  4. Yapılan herhangi bir hata için özür dileyin, ancak bunu içtenlikle ve küçümseyici görünmeyecek şekilde yapın. Herkes hata yapar ve bunun yapıldığını kabul etmek zorda kalmamanızı sağlar.

  5. Müşterinizi çözümün bir parçası yapmak, onu size daha da sevdirecek ve sizi bir çözüm üzerinde tahmin yürütmek zorunda kalmayacaktır.

  6. İstediğini tam olarak veremezseniz uzlaşın. Müşterilerinizle dürüst konuşmak en doğru seçenektir.

  7. Zorlu bir müşteriyle etkileşiminizin sonucu ne olursa olsun, o müşteriyi memnun bırakmak için elinizden gelenin en iyisini yapın. İstediği şey tam olmasa bile çabalarınıza saygı duyacaktır.


Her durumu dostane bir şekilde çözemezsiniz, ancak yukarıda bahsetmiş olduğumuz yöntemler sorunların kötüleşmesini önlemeye yardımcı olacaktır.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans