Yerel SEO (Local SEO) Nedir?

Yerel SEO (Local SEO) Nedir?

Arama motorlarında herhangi bir arama yapıldığında karşınıza çıkan coğrafi sonuçların her biri yerel SEO kapsamında değerlendirilebilmektedir.

Yerel SEO ile ifade edilen en temel şey aslında sizinle ya da ürününüzle ilgili arama yapan yakınınızdaki kişilerin sitenize çekilmesi sürecidir. Bu aramalar çeşitli arama motorlarında sıklıkla kullanılmaktadır. Bunun yanı sıra yerel SEO ya da diğer bir adıyla local SEO, lokasyon bazlı kullanıcıların anlık olarak yaptığı arama sonuçlarında sizin de ürün ve hizmetlerinizi tanıtmanıza yardımcı olan çalışmalar bütününü ifade etmektedir.

Google yerel SEO hizmetleri kapsamında işletmeyle alakalı olan bütün ana bilgiler yani işletmenin adı, adresi, web sitesi gibi bilgiler yer almaktadır. Bunun yanı sıra iletişim numarasından çalışma saatlerine, hizmetlerden sosyal medya profillerine kadar bütün yerel dizinler bu kısımda yer almaktadır. Ayrıca bu durum sadece Google’da yapılmamaktadır. Kullanıcılar artık farklı platformlardan da arama yapmaktadır ve her bir platformda yerel SEO aramaları yapılabilmektedir.

Google Çok Önemli

Amerika’da yapılan bir çalışmanın sonucuna göre Google’ın pazar payı %88 olmaktadır. Bu nedenle de Google’da yerel SEO optimizasyonu yapmak hem sizin hem de markanızın gelişimi ve ilgi çekiciliği için çok önemli olmaktadır. Örneğin, Google’da “Kadıköydeki cafeler” araması yapıldığında ilk olarak karşınıza iki farklı sonuç çıkmaktadır. Bunlar; snack pack adı verilen ve organik sonuçlar olarak ifade edilen iki farklı yer olmaktadır.

Snack Pack

Snack pack olarak ifade edilen bu bölüm en temel haliyle Google arama butonunda yer alan arama sorgusuyla en çok ilgili olan 3 yerel işletme girişini görüntüleyen ve en üstte çıkan alan şeklinde ifade edilebilmektedir. Bu alan bir araştırmaya göre, %33 etkiye sahip olmaktadır. Karşınıza çıkan diğer organik sonuçların ise %40 etkiye sahip olduğu söylenmektedir.

Günümüz şartları göz önüne alındığında kullanıcıların arama motorlarını kullanırken genellikle telefonlarından, sesli asistanlarından ve hatta harita uygulamalarından faydalandıkları görünmektedir. Bu nedenle de yerel SEO yaparken tüm bu durumların göz önüne alınarak optimize edilmesi önemli olmaktadır.

Ayrıca Google haritaları yol tarifleriyle ilgili sağladığı yardım sayesinde işletmeniz arandığında gerekli bütün ayrıntılarınızın yer aldığı bir kutucuk sağ tarafta çıkmaktadır. Bu kutucuğa “My Business” adı verilmektedir. Bu alanda sizin işletmeniz ile ilgili çeşitli bilgiler yer almaktadır ve yerel SEO için oldukça önemli olmaktadır.

https://www.timsahajans.com.tr

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans