Yeniden Hedefleme Nedir?

Yeniden Hedefleme Nedir?

[vc_row height="auto" width="full"][vc_column][vc_column_text]Yapılan araştırmalara göre bir e-ticaret sitesinde ziyaretçilerinin yalnızca % 4'ünün satın alma işlemi gerçekleştirdiğini gösteriyor. Yani ortada satın almadan ayrılan % 96'lık bir kitle var ve bu kitlenin nasıl alıcıya dönüştürüleceği önemli bir konu.

Retargeting yani yeniden hedefleme, bir internet sitesini ziyaret eden kişilerin ilk ilgilerini onlara hatırlatmak ve satın alıma teşvik için geri getirmenin stratejik bir yoludur.

Örneğin bir kişi dizüstü bilgisayarından web sitenizdeki ürünlere göz atıyor. Birkaç ürünü görüyor, fakat sepete eklemeden siteden ayrılıyor. Birkaç gün sonra cep telefonundan internete girdiğinde görüntülediği bir ürünün reklamını ve daha önce görmediği ilgili diğer bazı ürünleri görüyor. İşte bu eylem yeniden hedefleme şeklinde tanımlanır.

Temel ve Gelişmiş Yeniden Hedefleme Nedir?

Temel yeniden hedefleme, kullanıcının en son görüntülediği ürün için reklamlar göstererek müşterinin ilgisini bu yöne çeker. Yani kullanıcılara bir anlamda kişiselleştirmiş reklam sunar. Kullanıcıya gösterilmiş olan reklamlar daha önce görmediği ve bakmadığı ürünler şeklinde olur.

Yeniden hedeflemedeki amaç her reklamın düzeni, renkleri ve kombinasyonu gibi faktörlere dikkat ederek kullanıcıda yankı uyandıracak daimik bir reklam optimizasyonu sağlamaktır.  Yeniden hedefleme yapılırken kullanıcının en aktif olduğu zamanlar hesaplanarak gösterim sağlanır.

Statik ve dinamik yeniden hedefleme arasındaki fark nedir?

Statik yeniden hedefleme, birinin sitenizin hangi sayfalarını ziyaret ettiğine bağlı olarak sunulan bir dizi reklam oluşturmayı hedefler. Mesela sizin bir kitap pazarlama kampanyası başlattığınızı düşünelim. Bunun için İnsanları kitabınıza yönlendiren dört reklam oluşturmanız gerekir. Bu reklamlardan birincisi ziyaretçi sitenizdeki belirli bir ürün sayfasına veya makaleye göz attığında tetiklenir, diğeri ürüne bakan kişileri hedefler, farklı bir reklamda benzer konuyla ilgili makaleler okuyanlara gösterilir.

Statik yeniden hedefleme, belirli bir hedef kitleye, ürünü veya teklifi tanıtmak istediğinizde iyi bir stratejidir.

Dinamik yeniden hedefleme ise her müşteri için özel reklamlar oluşturmak anlamına gelebilir. Daha profesyonel olan bu reklam türünde dönüşüm olasılığının en üst düzeye çıkarılması hedeflenir, bunun içinde yüksek bir teknoloji gerekir.

Timsah Ajans sitenize geri dönüşü hızlandıracak ve satın alımı etkileyecek güçlü çözümler sağlar.

https://www.timsahajans.com.tr

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans