Yeni İşletmelerin Yaptığı 6 Hata

Yeni İşletmelerin Yaptığı 6 Hata

Her insan bir iş kurabilir, ancak bu herkesin başarılı olabileceği anlamına gelmez. Bir iş kurduğunuz ve işler sizin istediğiniz şekilde gitmediğinde başarısızlıklardan ders almak sizi başarıya götürebilir.

Nelerden kaçınmanız gerektiğini bildiğinizde yeni işinizde başarılı olma şansınız çok daha yüksek olacaktır. Aşağıda yeni işletmelerin en çok yaptığı hatalardan 6 tanesini belirttik.


  1. Pazarlamayı İhmal Etmek


Pazarlama denildiğinde ağızdan ağza insanlarla konuşmak akla geliyor olsa da, günümüzde bu tarz bir pazarlama modeli geride kalmıştır. İhtiyacınız olan tek şeyin ağızdan ağza konuşmak olduğunu düşünüyorsanız yanlış yoldasınız. Mobil uyumlu bir web sitesi, güçlü sosyal medya yönetimi ve sponsorlu reklamlar modern pazarlama teknikleri, müşteri tabanınızı oluşturabilir. Profesyonel sosyal medya yönetimi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

  1. Fazla veya Az Harcama


Yeni işletme sahipleri en çok finans konusuyla ilgilenirler. Bu endişe büyük hataları körükleyen şeydir. Çoğu zaman, işletme sahipleri, parayı geri kazanamayacaklarından endişe duydukları için başlangıçta az harcayacaklardır.  Oysaki önemli olan, ikisi arasında bir denge bulmaktır. Müşterilere iyi bir deneyim sunmanıza yetecek kadar harcama yapmak işleri verimli şekilde yapmak.

  1. Fiyatlandırma


Yeni işletme sahipleri için önemli olan bir diğer soru ürün veya hizmet için doğru fiyatı belirleyememektir. Ürün veya hizmetinizi uygun şekilde fiyatlandırmanın anahtarı birkaç faktörü hesaba katmaktır.

  1. Yazılı Sözleşmelerden Kaçının


Profesyonelliğin ilk günlerde bile önemli olduğunu unutmamak gerekir. Başlangıçtan itibaren makbuz, fatura ve sözleşmelerin kullanımına özen göstermek gerekir.

  1. Fikri Mülkiyetin Korunmaması


Bir iş kurma sürecinde çok fazla yaratıcılık var. Logolar, isimler ve kaynaklar, yeni işletmelerin ortak parçalarıdır. Ne yaratıyor ya da satıyor olursanız olun, işinizle ilgili hangi haklara sahip olduğunuzu ve başkalarının hangi haklara sahip olduğunuzu bilmesini sağlamalısınız. Telif hakları veya ticari markalar için uygunluğunuzu bilmek büyük bir adımdır.

  1. Personel İhtiyacı


Birçok yeni işletme sahibi ne kadar para harcayacağına karar vermekte zorlandığı gibi, kaç personel çalıştıracağına karar vermekte de zorlanıyor. Personel alırken işe göre tercih etmek mantıklı olacaktır. İşler büyüdükçe personeli işe almak çok daha mantıklıdır.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans