Yeni Başlayanlar İçin Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Olmalı?

Yeni Başlayanlar İçin Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Olmalı?

Sosyal medya platformları gelişen teknolojiler ve dijitalleşmenin de etkisiyle her geçen gün daha da güçlü bir alan olmaktadır. Bu nedenle de özellikle sosyal medyaya yeni girmeyi planlayan bir markaysanız çok ciddi mücadeleler ile karşılaşabileceğinizin bilincine sahip olmanız gerekir. Çünkü, sosyal medya platformlarının hayatlarımızda ciddi bir yer edinmesi ve her markanın bu platformlar içerisinde kendine bir pay almaya çalışması aslında sosyal medya yönetimi hususunda ciddi bir rekabet ortamının oluşmasına sebep olmaktadır.

Bu nedenle de her bir markanın bu rekabet ortamında daha atılgan, daha ciddi ve daha ayakları yere basan adımlar atmaları gerekmektedir. Bu kapsamda da özellikle sosyal medyaya yeni girecek olan markalara ışık tutacak bazı sosyal medya yönetim ipuçlarını sizler için derledik.

Sosyal Medya Yönetimi Yapılırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Sosyal medya yönetimi söz konusu olduğunda dikkat edilmesi gereken pek çok noktanın olduğunun bilinmesi gerekir. Çünkü, sosyal medya dediğimiz alan, uçsuz ve bucaksız bir saha olmasının yanı sıra sınırları ve limitleri de ortadan kaldıran bir yapıya sahiptir. Bu nedenle de özellikle sosyal medya yönetimine yeni başlayacaksanız dikkat etmeniz gereken birkaç noktayı sizler için hazırladık.

Her Sosyal Medya Platformuna Özel İçerik Üretin

Yeni başlayanlar için sosyal medya yönetimi noktasında en çok dikkat edilmesi gereken nokta her sosyal medya kanalının kendine has özelliklerinin olduğunun bilinmesidir. Bu nedenle her sosyal medya kanalının ayrı ele alınması ve her platforma özel içerik üretilmesi tavsiye edilir. Örneğin, Instagram gibi görsel tabanlı bir platformda uzun uzun metinler hazırlamak pek doğru bir sosyal medya yönetimi göstergesi değilken, Linkedin ya da Facebook gibi daha görsel artı metin tabanlı platformlarda daha metin merkezli ve görsel destekli bir tercih geliştirerek daha doğru bir sosyal medya yönetimi gerçekleştirebilirsiniz.

Tutarlı İçerikler Oluşturun

Hangi sosyal medya platformu olduğu fark etmeksizin her platformda ürettiğiniz içeriklerin birbiriyle tutarlı olması ve aslında birbirilerini destekleyici ifadelere yer verilmesi sosyal medya yönetimi anlamında oldukça olumlu bir bakış geliştirmeniz olanak sunacaktır. Çünkü, aynı markanın farklı platformlarda farklı söylemler geliştirmesi ve bu söylemlerin birbirleriyle çelişmesi takipçilerinizin gözünde sizin güvenilirliğinizi sarsabilir ve sizin tutarsız bir marka olduğunuzu düşünerek size karşı tavır alabilirler.

Bu nedenle de sosyal medya kanallarında tutarlı içerikler üretmeniz ve bu içerikleri diğer kanallarda da desteklemeniz daha doğru bir sosyal medya yönetimi gerçekleştirmeniz için size yardımcı olacak ve gelişiminizi olumlu yönde etkileyecektir.

Kullanıcılarla Etkileşime Geçin

Kullanıcılar, takipçiler ile düzenli olarak etkileşime geçen markalar sosyal medya üzerinden daha güçlü bir marka bağlılığı geliştirebilir. Bu nedenle de eğer sosyal medya yönetimi konusunda yeniyseniz daha başlardan itibaren takipçileriniz ile etkileşime geçmeniz daha yeni yeni sosyal medyaya adım atan markanız için daha olumlu bir etki yaratacaktır. Böylelikle başlardan itibaren takipçilerinizin sizin markanız ile bağ kurmasına ve doğal bir marka bağlılığı gelişmesine oldukça önemli bir katkı sağlarsınız. Bundan dolayı da özellikle sosyal medyaya yeni giren markalar için kullanıcılar ile etkileşime geçmek en doğru sosyal medya yönetimi faaliyetlerinden biri olacaktır. Çünkü, kullanıcılar ile ilgileniyor olmanız markanızın daha samimi ve sıcakkanlı bir profil çizmesine olanak tanıyacaktır.

Hedef Kitlenizi Doğru Seçin

Herhangi bir markanın sosyal medya yönetimi yaparken en çok dikkat etmesi gereken noktalardan biri de hedef kitlelerini doğru seçmeleridir. Çünkü, hedef kitle markanızdan ürün ya da hizmet olabilecek olan potansiyel müşterilerinizi ifade eden çatı bir kavramdır ve eğer yanlış hedef kitleye yanlış içerikler üretirseniz kitleler tarafından yanlış anlaşılma riski ile karşılaşabilirsiniz. Örneğin, lüks tüketim ürünleri üreten bir marka iseniz ve hedef kitlenizi maddi durumu düşük kimseler olarak planlarsanız bu işe yaramaz bir strateji olacaktır. Çünkü seçtiğiniz hedef kitle büyük ihtimalle sizin hizmetlerinizden faydalanamayacak ve aslında tüm pazarlama planınız boşa gitmiş olacaktır.

Bu nedenle de öncelikle doğru hedef kitle seçmeniz ve bu hedef kitleye özel içerikleri üretmeniz sosyal medya yönetiminiz açısından size büyük fayda sağlayacaktır.

https://www.timsahajans.com.tr


0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans