Viral Reklam Nedir?

Viral Reklam Nedir?

Viral reklamlar, video olarak hazırlanmış internet üzerinden yayılan, mail veya diğer izleme kanalları üzerinden insanlara ulaştırılan reklam türüdür. Bu tür reklamların en önemli özelliği kendi kendine çok hızlı yayılabiliyor olmasıdır. Yani izleyici tarafından beğenilen bir reklam çok hızlı dağılır. Bunun içinde virüsten mantığından yola çıkılarak viral adını almıştır.

Viral reklamları ikiye ayırabiliriz;


  1. Kullanıcı tarafından çekilmiş olan reklamlar,

  2. Firmaların kendilerinin çektiği reklamlar.


Kullanıcı tarafından çekilmiş olan reklam modelinde ürünü kullanan şahıs kendi imkanı ile çekim yapar. Eğer firma bu çekimi beğenirse satın almak ve kullanmak isteyebilir. Hatta bu tarz kullanıcılara firma ücretli çekim talebinde de bulunabilir. Viral reklam ile amatör görünerek daha fazla müşteriye ulaşılabilir.

Viral Reklamların Amacı

Viral reklamlardaki amaç, reklamın bir kurgu halinde güzel bir olayın anlatılması ve bunun üzerinden ürün ya da hizmetini tanıtılmasını sağlamaktır. Beğenilen bir reklam adeta bir dedikodu gibi yayılır.

Viral reklamlardaki hedef kitle dijital ortamlardır. Bunun için genellikle video paylaşım sitelerinde bu tarz reklamları görmek mümkündür. Sosyal medya platformlarında paylaşılan videolar sayesinde aynı anda yüzbinlerce, milyonlarca kişiye ulaşabilir.

Viral reklamların kurgulayıcısı önemli değildir, önemli olan amatör görünmesidir.

Örneğin komik olayları izleyen insanlar eğlenirken aradaki gizli ürün tanıtımının farkında olmaz. Yani temel amaç ürün satışı olurken bu ön planda tutulmaz. Aslında her şey tesadüf gibi görünür.

Viral reklamlarda komik bir olay anlatılırken izleyici sonrasında oyuncu ya da olay hakkında hiçbir fikre sahip olmaz, bu onun için çokta önemli değildir. Akılda kalan ne olur derseniz o da üründür. Çünkü oyuncu ve olay tamamen ürüne odaklıdır.

Viral Reklamlar ve Sosyal Medya

Şu an bir sosyal medya hesabı olmayan kişi neredeyse yok denilebilir. Yani insanlar gün boyunca sürekli sosyal medya platformlarında geziyor. Dolayısıyla ürün ya da markanın yer aldığı bir viral reklamın sosyal medya platformlarında paylaşılmış ve bununda beğenilmiş olması demek sizin hayal edemeyeceğiniz kadar geri dönüş demektir. Hatta bu geri dönüş bir gecede bile olabilir.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans