Viral İçeriğin 7 Anatomisi

Viral İçeriğin 7 Anatomisi

Hepimiz tekrar tekrar okunacak ve paylaşılacak içerik oluşturmak istiyoruz. Ancak her gün yayınlanan milyonlarca içerik ve çevrimiçi olarak sunulan büyük miktarda bilgi nedeniyle, rekabete ayak uydurmakta zorlanıyoruz. Tek yapabileceğimiz, şey İnsanların yazdıklarımı okumalarını nasıl sağlayabilirim? Sorusunu kendi kendimize sormak oluyor.

İyi bir içeriğin, viral olma şansını artırmanın birtakım yolları var. Bu makale size viral bir içeriğin anatomisini ve ayrıca SEO dostu bir içerik oluşturmanıza yardımcı olacak yolları göstermektedir.


  1. Numaralandırılmış Başlıklar


Başlığınızı hazırlarken numaralandırmak size daha fazla etkileşim sağlayacaktır. Özellikle sosyal medya paylaşımlarında numaralandırmanın geri dönüşümü ciddi oranda yüksek. Nedenine baktığımızda ise sayıların büyüsü diyebiliriz. Çünkü insan beyni sayılara karşı daha fazla ilgi duyuyor. Yani beyinlerimiz, bilgileri otomatik olarak mantıksal bir sıraya göre düzenledikleri için sayılardan etkilenir. Tek sayı kullanmak çift sayılardan daha iyidir.

  1. Parantez kullanın


Başlıktaki parantezler ortalama içerik görüntülemelerinde % 33 oranında bir artış sağlıyor. Bunun nedeni, köşeli parantezin okuyucuların tıklamadan önce ne elde edeceğini görmelerine yardımcı olmasıdır.

  1. 70 karakterin altında başlık metni


Google'ın SERP'lerde yalnızca ilk 70 karakteri gösteriyor. Bu nedenle kullanıcıların başlığınızın geri kalanını görmemesi çok kötüdür.

  1. Kısa URL Kullanın


Uzun URL'lerin eğlenceli bir tarafı yok, hatta kısa URL'ler yalnızca sosyal medya gönderilerine uymakla kalmaz, aynı zamanda SEO dostudur, çünkü yalnızca hedef anahtar kelimenizi kullanmanızı sağlar.

  1. Açıklayıcı URL Kullanın


Bir başlığın amacı, hedef kitlenize gönderinizin neyle ilgili olduğuna dair kısa bir özet şansı vermektir. Gerçekten güvenilir görünmek istiyorsanız, URL'lerinize açıklayıcı bir başlık atın.

  1. Renkli Resimler Kullanın


Okuyucularınızı blogunuzda kalmaya ikna etmek için yalnızca 1,5 saniyeniz var. Ekranın üst kısmına renkli bir resim koyduğunuzda, gönderinizin okunacak kadar ilgi çekici olduğunu göstermeniz için 1,5 saniye kazanmış olabilirsiniz. Neden renkli derseniz insanların % 80'i renkli görseller içeren bir yazıyı daha çok okumaktadır.

  1. Stok Fotoğraflardan Kaçının


Stok sitelerinde bulunan fotoğrafların büyük bir bölümü başkaları tarafından da kullanılır. Dolayısıyla bunlar artık özgün olmaktan öte kullanıcılar tarafından sıkıcı resimler olarak da kabul edilmektedir.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans