UTM Nedir? Nasıl Oluşturulur?

UTM Nedir? Nasıl Oluşturulur?

Dijital pazarlamanın en önemli özellikleri arasında yapılan çalışmaların ölçümlenmesi gelir. Yapmış olduğunuz kampanya ve çalışmaları ölçerek bundan sonraki stratejinizi daha verimli hale getirmeniz mümkündür. Yapılan çalışmalarla ilgili verilerin doğru anlamlandırılması oldukça önemlidir.

Pazarlama stratejisi belirlendikten sonra bu doğrultuda bazı veriler toplanır. Bu verileri sağlayacak olan araçlar ise UTM olarak tanımlanır. Urchin Tracking Module kısaca UTM, link kaynağı, pazarlama aracı ve kampanyanın adını takip etmek için farklı bir URL’ye eklenebilme özelliği bulunan basit bir kod türüdür. UTM, arama motorunda arama yapanların hangi kampanya aracılığıyla ulaştığını, hangi kampanyayla yönlendirildiğini görmeye yarar. UTM kodu, çevrimdışı kampanyalar için ayrı bir URL oluşturmaktadır. Daha sonra oluşturulan URL’yi kullanıcının atadığı adrese yönlendirmesi söz konusudur. Genel olarak yönlendirilen adres kullanıcının domaini olur.

UTM Ne İşe Yarar?

UTM kodu ile web sitenize gelen ziyaretçiler hakkında veri elde etmeniz mümkündür. Ziyaretçilerin sitede kalma süresi veya dönüşüm oranlarına ulaşabilirsiniz. Böylece pazarlama stratejisi yürütenler web sitelerle ilgili temel etkileşim verilerini kolaylıkla elde edebilir. Bu bilgiler doğrultusunda pazarlama stratejisi doğru ve efektif bir biçimde şekillendirilebilmektedir.

Google Analytics verilerinde kullanıcının hangi kaynaktan, reklamdan ulaştığını UTM ile görmek mümkündür. UTM konusunda bilgi edinerek pazarlama stratejinizi etkin bir biçimde uygulayabilirsiniz. Güçlü ve verimli bir dijital pazarlama kampanyası ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirmek için UTM parametrelerini gözden geçirebilirsiniz. Bu sayede gelirlerin kaynağını izleyerek etkili sonuçlar elde edebilirsiniz.

UTM Kodu Nasıl Oluşturulur?

UTM kodu oluşturmak oldukça basit bir işlemdir. Standart bir kalıba sahiptir ve herhangi bir programa gereksinim duymadan ücretsiz olarak uygulanabilmektedir. UTM kodu oluşturmak için 5 adet parametre gereklidir. Medium, term, content, source ve campaign adı verilen bu parametreler sayesinde web sitenize gelen ziyaretçilerin web sitenizde oluşan trafiğin izleme bilgilerini daraltmanız söz konusu olabilir. Bu sayede gereksinim duyduğunuz bilgilere rahatlıkla ulaşabilirsiniz.

Source

Ekleme yaptığınız “source” etiketi ile web sitenize gelmiş olan trafiğin hangi platformlardan geldiğini görebilirsiniz.

Medium

Medium ile sitenizde yer alan ziyaretçilerin geldiği trafik türü belirlenir. Sosyal medya, marka ortaklıkları, tıklama başına ödeme yapılan reklamlar, organik ziyaret, banner gibi kanallardan hangisi olduğu belirlenir.

Campaign

Campaign ise anahtar kelime analizi yapmak amacıyla kullanılan bir parametredir. Trafikte sonuçlanan kampanyaların performanslarının izlenmesi söz konusudur.

Content

Content ise kampanyanın içeriğini belirten bir parametredir.

Term

Tıklama başına ödeme yapılan reklamlardaki anahtar kelimeler için kullanılır.

 https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans