Uluslararası SEO Nasıl Yapılır?

Uluslararası SEO Nasıl Yapılır?

Uluslararası bir hedef kitleye ulaşmak ve işletmenizin İnternetteki varlığını genişletmek istediğiniz yabancı hedef pazara ulaşmak için ölçeklenebilir ve uygun maliyetli bir yol sunabilir.

Ancak, başarılı bir uluslararası SEO süreci için göz önünde bulundurmanız gereken ek unsurlar nelerdir? Kaynaklarınızı ve eylemlerinizi gerekli zaman ve kapsamda etkili bir şekilde planlamak için ne gerektiğini anlamak önemlidir.

Uluslararası SEO süreci başlatmak için hangi aşamaları uygulamak gerekir.

Ülke Piyasa Araştırması

Uluslararası SEO süreci, her uluslararası pazarın başlangıç ​​noktasını ve potansiyelini doğrulamak için araştırmayla başlamalıdır; bu, hedefinizi belirlemenize olanak tanır:

İlk adım, aşağıdaki soruları yanıtlayarak mevcut uluslararası organik arama görünürlüğünüzü, trafiğinizi, dönüşümlerinizi ve dönüşüm oranınızı belirlemektir:


  • Hangi ülke ve diller organik arama görünürlüğü ve trafiği sağlıyor?

  • Organik arama görünürlüğünün ve trafiğin zaman içindeki hacmi ve eğilimi nedir?

  • En çok tanımlanan uluslararası pazarların her biri için arama görünürlüğünü ve trafiği çeken anahtar kelimeler ve sayfalar nelerdir?


Bu soruları, sitenizi Google Analytics ile analiz ederek, "Kitle" bölümünün altındaki "Coğrafi" raporları kullanarak cevaplayabilirsiniz. Ayrıca, konumu filtreleyebileceğiniz "Arama Sorguları" raporlarına giderek mevcut sitenizin Google Web Yöneticisi Araçları verilerini de kullanabilirsiniz.

Bu soruları yanıtlamak, mevcut en iyi uluslararası ülkelerinizi, dil pazarlarınızı ve her birinden gelen mevcut uluslararası ziyaretçilerinizin davranışlarını ve eğilimlerini belirlemenize katkı sağlayacaktır.

Olumlu bir trend veya kalitesinin üstünde dönüşümlerle yüksek veya orta organik arama görünürlüğünüz varsa, bu pazarlara öncelik vermek ve her birini organik arama potansiyelleri için doğrulamak isteyebilirsiniz.

Minimum organik arama görünürlüğüne ve trafiğine sahip olduğunuzu belirlerseniz, bu pazarları potansiyel bir uluslararası SEO süreci için hesaba katmamanız gerektiği anlamına gelmez.

Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar kelime araştırması, aşağıdaki verileri toplayarak kullanıcılarınızı belirlemenize yardımcı olacaktır.

  • İşletmenizi, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi aramak için uluslararası kullanıcılar tarafından kullanılan anahtar kelimeler ve kelime öbeklerini bulabilirsiniz.

  • Anahtar kelimeler için ülke başına organik arama hacmi belirleyebilirsiniz.

  • Anahtar kelimelerin ülke başına rekabet düzeyini belirleyebilirsiniz.


Uluslararası SEO için bizimle https://www.timsahajans.com.tr adresinden iletişime geçebilirsiniz.

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans