TikTok Reklamları Nasıl Yapılır?

TikTok Reklamları Nasıl Yapılır?

TikTok özellikle son dönemlerde en popüler sosyal medya uygulamalarından biri haline gelmiştir. Bu nedenle de TikTok üzerinden reklam vermek ve dijital pazarlama yapmak sıklıkla merak edilen bir sorudur. Bundan kaynaklı olarak da sizler için bu platformda nasıl reklam yapılabileceği hakkında bilgiler derledik.

TikTok üzerinden reklam başlatmak için ilk olarak TikTok Ads sayfasından rezervasyon yapmanız gerekir. Bu platformda sadece Google Ads veya Facebook Business gibi hesap açıp fatura bilgisi girmeniz yeterli değildir. TikTok üzerinden reklam verebilmek için ilk olarak TikTok Ads adresine gitmeniz gerekir. Bu işlemin ardındansa Create and Ad butonu üzerinden rezervasyon yaptırabilirsiniz. Rezervasyonunuzu yaptırdıktan sonra Türkiye TikTok pazarlaması reklam distribütörü ile iletişime geçerek reklam vermeye başlayabilirsiniz.

TikTok Reklam Modelleri

TikTok panelinde üzerinden 5 farklı reklam modeline ulaşmak mümkündür. Bu reklam modelleri, özet akışı reklamları, içerik oluşturucu ortaklığı, üstten görünüm, hashtag mücadelesi ve markalı filtre olarak düşünülebilir.

In Feed Ads dışındaki reklam modelleri ilk kullanım adına tercih edilmeyen, 20k+ bütçeli reklam modelleri olarak değerlendirilir. Şu anda en fazla tercih edilen reklam modeli In Feed Ads olduğu için bu durumdan bahsetmek gerekir. Bu model kapsamında ise reklam verebilmeniz için en düşük 5000 TL bütçeye sahip olmanız önerilir. Bu reklam modeli dahilinde CPM (bin gösterim başı maliyet) üzerinden değerlendirilir. Bu model kapsamında genel olarak maliyetler 2 TL’ye kadar değişiklik gösterebilir. CPC maliyetleri ise yaklaşık olarak 0,3 ile 0,6 arasında değişkenliğe sahiptir.

Bu reklam modeli sayesinde marka bilinirliliği, uygulama indirme değerleri, e-ticaret dönüşümü kampanyaları incelenebilir. Bu incelemeler dahilinde aynı diğer reklam platformlarında da olduğu gibi yaş, cinsiyet, şehir gibi çeşitli hedeflemeler yapılabilir. Bugünlerde ise TikTok üzerinden en fazla app indirme ve E- Ticaret reklamları tercih edilir.

TikTok üzerinden gerçekleştirilen reklamlar genellikle 6 ile 60 saniye arasında video reklamlardan oluşur. Ancak uygulamayı kullanan hedef kitle göz önüne alındığında ortalama 30 saniyelik reklamlar daha çok önerilebilir. Çünkü, TikTok kullanan hedef kitle daha hızlı ve kısa mesajlara alışkındır.

https://www.timsahajans.com.tr

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans