TikTok Pazarlaması Nasıl Olmalıdır?

TikTok Pazarlaması Nasıl Olmalıdır?

Dünya çapında 2 Milyar indirmeye yaklaşan, 35 Milyon kişiyi aşkın Türk kullanıcısı olan TikTok, Covid-19 gündeminden dolayı evde kalan kullanıcıların kullandığı en popüler uygulamalar arasına yer almaktadır. Uygulamanın yaptığı bu sükseyi değerlendirmek, markaların TikTok Pazarlaması aksiyonları açısından büyük bir önem taşımaktadır. Bu nedenle de markaların aklında TikTok’ta yer almalı mıyım sorusu dönmektedir. Bunun için sizlere kısaca bilgiler derledik.

Markalar TikTok’ta Yer Almalı Mı?

TikTok belirli bir hedef kitleye hitap etmektedir ve bazı kullanıcılar bu hedef kitleye dahil olmamak için uygulamayı kullanmamaktadır. Ancak, TikTok’u indirmemiş kullanıcılar bile aslında uzun süredir tüm sosyal medya mecralarında TikTok videoları izlemekte, onlar hakkında olumlu olumsuz yorumlarda bulunmakta ve farkında olarak ya da olmayarak TikTok videolarının daha fazla yayılmasını sağlamaktadır.

Diğer mecralarda sık sık, başkasının adına utanmak açıklamaları ile tanıdığımız TikTok dünyası, kullanıcıların sosyal medya evrenlerinin üzerine inşa ettiği şirin pembe dünyadan biraz farklı bir konumlandırmaya sahip olmaktadır. Burada insanlar en güzel filtrelerle selfie paylaşmamakta, yoga yapmamakta, smootie hazırlamamaktadır. Göz alıcı etkinliklerde ya da sosyal ortamlarda bulunmamaktadır. Özetle istisnalar hariç TikTok’ta hiçbir beğenilme kaygısı güdülmemektedir.

Bunun en iyi göstergesi de TikTok’u popüler hale getiren yeni bir “kültür” kavramı olmaktadır. Burada nihai tüketiciye marka çanta önerilerinde bulunan Influencerlar; siyez buğdaylı, kinoalı tarifler veren fenomenler olmamaktadır. Kısacası TikTok kullanıcıları, bu mecrayı tüketim döngüsüne dahil olmak amacıyla kullanmamakta sadece eğlenmeye çalışmaktadır.

Ancak mevcut tüketim toplumunda her yanımız farklı reklamlarla çeviriliyken TikTok’u bir reklam alanı olarak görmemek trendleri kaçırmak demektedir. Çünkü, mevcut TikTok kullanıcıları reklamlara karşı daha duyarlı olmaktadır ve araya serpiştirilen reklamları bilinç altları ile algılasalar da fark edememektedirler. Bu da araya serpiştirilen ve tüketime teşvik eden reklamların daha gizli bir algılanmasının oluşmasını sağlayacaktır ve zaten az sayıda reklam vereni olan TikTok’a reklam verildiğinde belki daha ucuza daha çok görünürlük kazanılması sağlanabilmektedir. Bu nedenle de markalar için rakibi az bir reklam alanı olarak değerlendirilmelidir.

Tiktok Reklamları Nasıl Yapılır?

TikTok platformunda reklam oluşturmak için öncelikle TikTok Ads sayfasından rezervasyon yapılması gerekmektedir. Burada Google Ads ya da Facebook Business’da olduğu gibi direkt hesap oluşturup fatura bilgilerinizi girerek reklama başlanamamaktadır. Öncelikle TikTok Ads adresine gidilmesi gerekmektedir. Daha sonrasında ise Create and Ad butonundan rezervasyonunuzu yaptırmanız gerekmektedir. Rezervasyonunuzu yaptırdıktan sonra Türkiye TikTok pazarlaması reklam distribütörü Genart Medya aracılığı ile reklam vermeye kolaylıkla başlayabilirsiniz.

TikTok panelinde 5 adet reklam modeli bulunmaktadır. Bunlar, özet akışı reklamları, içerik oluşturucu ortaklığı, üstten görünüm, hashtag mücadelesi ve markalı filtre olarak sıralanabilmektedir.

In feed Ads dışındaki reklam modelleri ilk kullanım için önerilmeyen, 20k+ bütçeli reklam modelleri olarak karşımıza çıkmaktadır. Şu anda en fazla kullanılan reklam modeli In Feed Ads olduğu için ondan bahsetmek daha doğru olacaktır. Bu modelde reklam verebilmeniz için minimum 5000 TL bütçenizin olması gerekmektedir. Bu reklam modeli CPM (Bin gösterim başı maliyet) üzerinden hesaplanmaktadır. Genel olarak maliyetler 2 TL’ye kadar çıkabilmektedir. CPC maliyetleri ise 0,3 – 0,6 arasında değişkenlik göstermektedir.

Bu reklam modeli ile marka bilinirliliği, uygulama indirme, E-Ticaret dönüşümü kampanyalarınızda kullanabilirsiniz. Aynı diğer reklam platformlarında olduğu gibi yaş, cinsiyet, şehir vb. hedeflemeler de yapılabilmektedir. Şimdilerde TikTok’ta en fazla app indirme ve E- Ticaret reklamları kullanılmaktadır.

Bu reklam modeli için 6-60 saniye arasında video reklamlar önerilmektedir. TikTok hedef kitlesinin alıştığı hareketliliğe uygun son derece başarılı olan birkaç TikTok reklam videosu izleyebilirsiniz. Bu kreatifler, markanız için harika bir fikir olabilecektir.

Ayrıca, Instagram Stories alanında 4 gönderiden biri reklam iken, TikTok’ta şu an için 9 gönderiden yalnızca bir tanesi reklam alanı olmaktadır. TikTok’ta reklam veren azlığı ve kullanıcının reklam duyarlılığı göz önünde bulundurulduğunda TikTok pazarlama için uygun bir mecra olmaktadır. Ayrıca reklam maliyetlerinin diğer mecralarla eşdeğer olması diğer bir artı olarak değerlendirilebilmektedir.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans