Tıklama Oranı (CTR) Nedir? CTR Nasıl Arttırılır?

Tıklama Oranı (CTR) Nedir? CTR Nasıl Arttırılır?

E-ticaret ve dijital pazarlama birbirinden beslenen alanlardır. Dijital pazarlamadaki yöntemler ile reklamlar üzerinden mağazanızı kaç kişinin ziyaret ettiğini öğrenebilirsiniz. Mağazanızın dijital ortamdaki müşterilerinizin eylemleriyle oluşan metrikler ile pazarlama stratejinizi geliştirmeniz mümkündür.

Conversion Through Rate olarak adlandırılan CTR, ücretsiz listelemelerin, reklamların ve anahtar kelimelerin performansını ölçmek için kullanılan tekniklerden biridir. CTR yani tıklama oranı web sitesinin ne durumda olduğunu ve dijital pazarlama çalışmalarının durumunu belirlemek için kullanılan yöntemlerden biridir.

İyi Bir Tıklama Oranı (CTR) Nasıl Olmalıdır?

CTR yani tıklama oranı anahtar kelime ya da reklam çalışmasının ne kadar tıklanmaya ulaştığını ölçmeye yarar. Tıklama oranı temel bir matematiksel hesaplamayı belirtir. Birinci sayfadaki arama sonuçlarında site ne kadar yukarıda ise tıklama oranı daha da yüksek olacaktır. Daha fazla trafik ile arama motoru sonuçlarındaki sıralamanız yükselecektir. Böylece satış yapma ihtimaliniz artacaktır.

CTR değerini artırmak için her sayfanın meta ve title açıklamaları ilgi çekici, anahtar kelime içeren ve Google’ın önerdiği karakter boyutuna uygun olarak hazırlanmalıdır. Bu sayede siteniz dikkat çekici hale gelecek ve müşterilerin daha fazla ilgisini çekecektir. Bunun için markayla ilgili anahtar kelime kullanılması gerekir. Böylece CTR oranı yükselecektir. Reklam çalışmalarında başarıyı yakalayabilmek için ilgi çekici ve markayla alakalı içerik oluşturulması oldukça önemlidir.

Tıklama Oranının Yükselmesi İçin Neler Yapılmalıdır?

Web sitenizdeki reklamın tıklama oranı istenilen düzeyde değilse, tıklanma oranının yükselmesi için bazı düzenlemelerin yapılması gerekir. Reklamın çeşidi ve boyutu yeniden düzenlenmeli ve reklam türünde değişikliğe gidilmelidir. Reklam yerleştirildiği noktadan alınarak kullanıcının ilgisini çekecek bir yere eklenmelidir.

Bu değişikliklerin ardından tıklanma oranının takip edilmesi son derece önemlidir. Tıklanma oranında hala artış söz konusu değilse bir yerlerde yanlışlık yapılmış olabilir. Bu oran %1’in altında kalıyorsa bu konuyla ilgili eksiklik ve yanlışların giderilmesi son derece önemlidir.

Bu oranın yüksek olması için sistemin manipüle edilmesi gibi durumlarda büyük problemler yaşanabilmektedir. Bu nedenle CTR değerinin %15 civarında olacak şekilde hareket edilmesi son derece önemlidir.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans