Sosyal Medya Ekibinizi Nasıl Yönetmelisiniz?

Sosyal Medya Ekibinizi Nasıl Yönetmelisiniz?

Sosyal bir imaj oluşturmak için zaman harcayan herkes günlük içerik yayınlamanın sosyal medya pazarlaması olmadığını bilir.

Günümüzde sosyal medya, hedef kitlenize ulaşmak ve onlarla etkileşim kurmak için en güçlü araçlardan biridir. Şirketler, algoritmalarla tanımlanan bir oyunda rakiplerini geride bırakmak için zamana ve çabaya ihtiyaç duyar.

Herhangi bir karar vermeden önce kendinize şu soruyu sormanız doğru ilerlemeniz konusunda önemli bir adım olacaktır. " İyi bir sosyal medya yönetimine neden ihtiyacım var?"

Sosyal Medya Pazarlaması

Sosyal medya platformlarını neden bir pazarlama aracı olarak kullanmak istiyorsunuz? Sadece ürünlerinizin resimlerini koymak için mi? Sadık ve gerçek müşteriler edinmek için mi? Ya da daha fazla takipçisine sahip olarak kurumsal görünmek için mi?

İnsanların bu sorulara genel olarak verdikleri yanıt, paylaşımlar yaparak daha çok takipçi ve beğeni elde ederek satış yapabilmek. Ancak, sosyal medya tanıtımı başlar başlamaz, kendinizi bir değişimin içerisine hazırlamalısınız.

Sosyal Medya Ekibi

Neden bir sosyal medya ekibine ihtiyacınız olduğuna dair net bir anlayış olmadan, yanlış yere gelme olasılığı çok yüksektir. Yani sırf herkes bu işi yapıyor diyerek yer almak anlamsız. Hedef belirlemek, performansı anlamanın en iyi yoludur.

Sosyal Medya Ekibinin Üstleneceği Görevler


  • İtibar yönetimi.

  • Potansiyel müşteri edinme.

  • Firmanın ürün ve hizmetleri hakkında bilgilendirme,

  • Promosyon ve indirimler hakkında bilgilendirme,

  • Ürünler / hizmetler hakkında geri bildirim almak,


Yukarıda bahsetmiş olduğumuz bu görevleri ne kadar ayrıntılı tanımlarsanız o kadar iyidir. Daha sonra sosyal medya ekibinizin etkinliğini değerlendirmek için bunları kullanabilirsiniz.

Birkaç yıl önce, tüm ticaretlerde bir uzman aramak olağandı. Metin yazabilen, görseller tasarlayabilen, fotoğraf çekebilen, video çekebilen, hedefli reklamlar başlatabilen, influencer'larla pazarlık yapabilen, direkt mesajlarla satış yapabilen bir kişi. Bugün ise her şey değişti. Sosyal medya, artan fırsatlar ve buna bağlı olarak bütçeler nedeniyle aşırı derecede abartılıyor.

Sosyal medya yönetimi, tüm ekibin koordineli çalışmasıdır. Herhangi bir vidanın olmaması tüm mekanizmayı yok eder. Şık metinleriniz olabilir, ancak görselleriniz zayıfsa bu durumda kullanıcıların dikkatini çekemezsiniz.

Unutmayın, takımınızı oluşturmanın doğru ya da yanlış bir yolu yoktur. Sadece, kilit rolleri dikkate almak önemlidir.

https://www.timsahajans.com.tr/

TAKİP ET @timsahajans