Sosyal Medya Dili Nasıl Olmalıdır?

Sosyal Medya Dili Nasıl Olmalıdır?

Günümüzde değişen teknolojik gelişmelerinin ışığında sosyal medyanın önemi de her geçen gün artmakta ve internet dünyasına her geçen gün yeni sosyal medya platformları katılmaktadır. Bu nedenle de günümüz dijital dünyasında bir marka ön plana çıkmak istiyorsa öncellikle sosyal medyada görünür olmak zorundadır. Bunu da ancak sosyal medya dilini doğru kullanarak gerçekleştirebilir.

Bu yüzden de her kurum ve kuruluş sosyal medya mecralarına gerekli önemi göstermek zorundadır. Aksi takdirde gelişen, dönüşen ve dijitalleşen dünyaya uyum sağlamak kolay olmayacak ve büyük ihtimalle de zaman içerisinde yok olacaklardır.

Ancak, eğer sosyal medyayı iyi kullanır, dijitalleşmeyi doğru yorumlar, her sosyal medyaya ayrı bir kullanım planı hazırlarsanız o zaman kurumunuzun dijital dünyadaki yükselişine tanıklık edebilirsiniz. Bunun içinde size yardımcı olabilecek dijital çözüm ajanslarından, kurumsal kimlik çalışması yapan ajanslardan, sosyal medya yönetimi yapan ajanslardan destek alarak yükselişinize şahitlik edebilirsiniz.

Kurumlara Göre Sosyal Medya Dili Nasıl Olmalıdır?

Sosyal medyanın tek bir dilinin olduğunu söylemek doğru olmayacaktır. Çünkü, her kurum aynı işi yapmadığı gibi her kurumun aynı dili kullanması da doğru olmayacaktır. Örneğin, resmi bir kurumun sosyal medya dili ile eğlence şirketinin sosyal medya dilinin aynı olması beklenmemektedir. Bunun temel sebebi de hitap edilen kitlelerin farklılığıdır.

Mesela, resmi bir kurum hemen hemen o ülkede ya da bölgede yaşayan herkese hitap etmek zorundadır ve sosyal medyayı kullanırken de buna göre belki biraz daha resmi bir dil kullanmalıdır. Fakat, gençlere hitap eden bir online dizi izleme platformu şirketi olduğunuzu varsayarsak daha samimi, daha eğlenceli bir dil kullanmak ya da daha interaktif bir sosyal medya yönetimi benimsemek daha doğru bir hareket olacaktır.

Eğer gençlere hitap eden bir kurum olarak resmi bir dil ve soğuk bir sosyal medya yönetimi politikası benimserseniz bu potansiyel genç müşterilerinizi, takipçilerinizi kaçırmanıza neden olabilmektedir. Çünkü, günümüz dünyasında her şey hızlı tüketim ürünü olmaktadır ve bu bağlamda da özellikle gençlere hitap edecekken daha eğlenceli, daha canlı ve daha görsel destekli içerikler ya da politikalar benimsemeniz gerekmektedir. Aksi takdirde hedef kitleniz olan gençleri elinizde tutmak konusunda zorlanırsınız ve müşteri kayıpları yaşayabilirsiniz.

Özetle sosyal medya dilinizi oluştururken hedef kitlenizi iyi analiz etmeleri ve onların ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir politika geliştirmelisiniz. Eğer hedef kitlenizi iyi analiz edemez ve hedef kitlenizdekilere hitap edemezseniz başarısız bir sosyal medya yönetimi ve dili sergilemiş olursunuz.

www.timsahajans.com.tr

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans