Sitenizdeki Olumsuz Yorumlara Karşı Yapılması Gerekenler Nelerdir?

Sitenizdeki Olumsuz Yorumlara Karşı Yapılması Gerekenler Nelerdir?

Her marka için güzel sözler daha çok müşteri için önemlidir. Bu nedenle firmalar kurumsal anlamda internet sitesi ve sosyal medya hesapları üzerinde her zaman olumlu yorumların olmasını ister. Ancak verilen hizmetin kapsamına göre bazen istenmeyen yorumlarla da baş etmek zorunda kalınabilir.

Peki, Google’da, uygulama indirme mağazalarında ya da sosyal hesaplarınızda olumsuz yorumları olumluya çevirebilmek için neler yapılması gerekir?

Yapılan araştırmalara göre internet üzerinden bilinçli bir şekilde alışveriş yapan kullanıcıların % 86’sı en az 10 yorum okuyor. Yani kullanıcılar için yorumlar bir anlamda yol gösterici özelliğe sahip.  Bu nedenle internet siteniz ve sosyal medya hesaplarınızı düzenli olarak kontrol ve takip etmeniz gerekiyor.

Olumsuz Yorumlara Karşı Yapılması Gerekenler

Sitenizde yorum varsa hangi yorumları kaldırıp hangini bırakmanız gerektiğine bir bakalım.

Sahte, yanlış ve kullanıcıyı yanıltıcı ve hatta rahatsız edici yorumların mutlaka kaldırılması gerekir, çünkü siz bu tarz yorumlara yanıt verirseniz bunun devamı gelecek ve siz arkası kesilmeyecek bir süreç içerisine gireceksiniz.

Eğer ki yorum olumsuz fakat yukarıdaki gibi değilse bu durumda yapmanız gereken şeyler şöyle olacaktır:

Analiz Etmek

Yorumu iyi okuyun ve olumsuzluğa neden olan şeyin tespitini sağlayın. Çünkü her kullanıcı o yorumdaki gibi algılayacaktır.

Sorunu Kabullenmek

Evet, birisi sitenize hakaret değil de olumsuz bir eleştiri yapmışsa bunun doğru olduğunu kabullenin ve sorunun kaynağına giderek çözmeye çalışın ve özür cevabı yazın.

Empati Kurmak

Sitenizi ziyaret eden kullanıcıların yaşamış olduğu olumsuzluğa karşı nasıl bir tepki verdiklerini anlamak durumun çözümü için atılacak önemli bir adımdır. O kullanıcının yerine kendinizi koyarak ona göre hareket edebilirsiniz.

Profesyonel Olmak

Profesyonellik yanlışı kabul etmekle mümkündür. Unutmamak gerekir ki hayatta her şey dört dörtlük değildir ve sizinde mutlaka yanlışınız olacak. Profesyonellik yanlışı görmezden gelmek değil onu çözmekle mümkündür.

Adıyla Hitap Etmek

Sitenizde olumsuz bir yorum varsa otomatik cevaplar ya da herkese aynı basmakalıp cevaplar yerine kişiye özel olan mesajla yanıt verin. Bu kullanıcıyı dikkate aldığınızı gösterecektir. Adıyla hitap etmeniz ise daha samimi algı oluşturur.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans