Sesli Arama Nedir? Sesli Aramanın SEO’ya Etkisi Nedir?

Sesli Arama Nedir? Sesli Aramanın SEO’ya Etkisi Nedir?

Sesli arama, internette veya cep telefonunda arama yapabilmek için kullanılan sesli komut yöntemidir.

Sesli arama ilk olarak 2009 yılında kullanılmaya başlandı, ancak 2017 yılına gelindiğinde Microsoft, Google, Apple ve Amazon gibi büyük oyuncular tarafından tercih edilmeye başlandı.

Sesli aramanın bu kadar popüler olmasının 3 nedeni vardır. Bu nedenler ise aşağıdaki gibi belirtilebilir.


  1. Kolaylık

  2. Kullanım kolaylığı

  3. Verimlilik ve hız


Sesli arama, tek bir komutla birlikte çoklu görev yapmanıza ve aradığınızı muhtemelen daha hızlı bulmanız yardımcı olur. Kısaca sesli aramanın sağladığı en önemli şey zaman olarak bilinen o değerli birimi sunmasıdır.

Sesli Aramanın SEO’ya Etkisi Var mı?

Öncelikle, sesli arama ve SEO özünde bağlantılı olduğundan ve birinin diğeri üzerinde büyük bir etkisi olduğu için SEO'ya değinmemiz gerekiyor. Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri nasıl konuştuğumuz ve nasıl yazdığımız çok farklı iki denklemdir.

Örneğin, toplantıya ara vermişsiniz ve şirketiniz için iyi bir SEO firması arıyorsunuz. Böyle bir durumda geleneksel yazılı yöntemi kullanacaksanız muhtemelen şöyle yazacaksınız: SEO firmaları

Eğer sesli arama yapıyorsanız o zaman, aşağıdakilere benzer ifadeler kullanacaksınız:

"İstanbul En yakın SEO firmaları nerede?"

“İstanbul kurumsal SEO firmaları”

“En iyi SEO firmaları”

Aramayla ilgili yukarıda vermiş olduğumuz örnekler, uzun kuyruk anahtar kelime olarak bilinen şeydir ve sesli aramada çok önemli bir oyuncudur.

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, ağırlıklı olarak kullanıcı tarafından ihtiyaç duydukları bilgilere erişmek için sorulan sorulardır. Daha doğrudan olduğu için siz bu kelimelere uygun içerikler hazırladığınızda sıralamada önemli bir yer alırsınız.

Bölgesel Arama

Sesli aramaların yerel tabanlı olma olasılığının metin aramaya göre 3 kat daha fazla olduğu yerlerde, yerel SEO'ya verilen önem artmıştır. Daha açık bir ifadeyle sesli aramaların % 75'inde 'nerede ...?' Kelimesi kullanılır, bu da kullanıcıların yerel olanakları bilmek istemelerinden kaynaklanır.

Sonuç olarak evet, sesli arama Arama Motoru Optimizasyonunun ilgisini çekmeye başladı ve bunun içinde sizin bir Google My Business hesabınız yoksa vakit kaybetmemeniz gerekir.

Siteniz için SEO danışmanlığı ihtiyacınızda bizimle https://www.timsahajans.com.tr/ adresinden iletişime geçebilirsiniz.

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans