SEO’ya Uygun Web Tasarımı Nasıl Olmalı?

SEO’ya Uygun Web Tasarımı Nasıl Olmalı?

Kullanıcı deneyimi, SEO için olmazsa olmaz bir değere sahiptir. Google’ın 2021 yılının haziran ayında bir kısmını sunduğu Core Web Vitals güncellemesi bunun en büyük kanıtıdır. Kullanıcı deneyimini etkileyen önemli faktörlerden birisi sitenin nasıl tasarlandığıdır. SEO uyumlu web sitesi tasarlamak bu nedenle oldukça önemlidir.

Web Tasarımının SEO’daki Önemi

Web siteler, kişi ve firmaların portfolyolarıdır. Günümüzde site tasarımı yapılırken web sitenin responsive uyumlu olması konusuna dikkat edilmesi gerekir. Unutulmaması gereken ziyaretçilerin siteye girdiği zaman kendilerini karşılayan ve ziyaretçinin gözünde sizi kalıcı yapan sitenizin tasarımıdır. Sitenin tasarımında çalışma gösterdiğiniz sektöre ve günümüzün tasarım popülaritesine uyarak kullanıcıların ilgisi çekilebilir. Sitenin dizaynı önemli olduğu kadar SEO uyumu da önemlidir. SEO konusunda test edilmiş olmalıdır. Bu sayede siteyi arama motorlarının vazgeçilmez unsuru haline getirmek mümkündür. Dolayısıyla SEO uyumlu web tasarım özen gösterilerek gerçekleştirilmesi gereken bir çalışmadır.

SEO Uyumlu Web Tasarımı Nedir, Nasıl Olmalı?

1. Tüm Cihazlarda Uyumlu Tasarım (Responsive)

Responsive, site tasarımı bütün cihazlar ile uyumlu web tasarımı anlamına gelir. Günümüzde adını sıkça duyduğumuz bu uyumluluk öncelikle 2010’da ortaya çıkmıştır. Birkaç yıldır dünyada ve Türkiye’de popüler olmuştur. Responsive tasarımda web site; mobil, tablet ve diğer bütün cihazlardan bağlanıldığı zaman site içerisindeki görsel ve yazı gibi içeriklerin ekran genişliğine göre tekrar şekillenir ve ekrana düzgün bir şekilde oturur.

Genel olarak bilgisayar, tablet ve mobil versiyon şeklinde 3 seçenekli tasarım yapılır. Web sitesi responsive olmadığında kullanıcılar siteye mobilden girdiği zaman siteyi görüntüleme ve dolaşma konusunda zorluk yaşar. Bir de sitede reklam varsa kullanıcılar vakit kaybetmeden siteden çıkar. Arama motorlarında responsive uyumlu siteler önceliklidir. Günümüzde internet trafiğinin büyük bir oranını mobil kullanıcılar oluşturur.

2. Ziyaretçilerinize Özel Kişiselleştirilmiş Bölümler

Sitede kullanıcılara renk değiştirme seçeneği sunarak ya da kullanıcının yalnızca ilgisini çeken kategorileri görmesine izin vererek kullanıcıdan +1 puan almak mümkündür.

3. Sade Tasarım

Sade bir web sitesi tasarımı, karışık ve dağınık olan bir web sitesine göre pek çok avantaja sahiptir. Web sitesinin kullanıcılar tarafından kolayca algılanması, mesajın alıcıya etkili bir yol ile ulaştırılması gibi önemli faydaları bulunur. Bunun için en iyi teknik 80-20 kuralıdır. Buna bağlı olarak ziyaretçilerinizin %80’i web sitesinin %20’sini kullanacaktır. Dolayısıyla web tasarımında yeni unsurlar yerine ana unsurların ön plana çıkarılması ile daha az unsurla daha fazla sonuç elde etmek mümkündür.

4. Reklam Alanları

Web sitesinde yer alan gereğinden fazla reklam kullanıcının siteden kaçmasına neden olur. Bir süre sonra kullanıcı bu neden dolayısıyla siteye girmek istemeyecektir. Çünkü kullanıcının sık sık karşısına çıkan reklamlar ya da girdiği site ile ilgisini çekmeyen reklamları görmek kullanıcıya itici gelir.

5. Renk Uyumu

Web sitesinin hangi sektöre, hangi yaş grubuna ve hangi kitleye hitap ettiği dikkate alınmalıdır. Şirketlerin kurumsal kimliğine uygun renkler belirlemek önemlidir. Renk belirlenirken kullanıcının sağlık durumunu da göz önünde bulundurmak unutulmaması gereken bir unsurdur. Göz yoran renklerin tercih edilmemesi kullanıcıların sitenize girmek istemesi bakımından önemlidir. Renk körlüğü gibi diğer göz rahatsızlıkları da düşünülmelidir. Kırmızı ve yeşili kullanımının dikkatli bir şekilde yapılmasına özen gösterilmesi gerekir. Renk seçimlerinde en uygun renk tercihi 2’dir. En uygun tercih maksimum 3’tür. Ana bir renk belirlenip seçildiği zaman renge uyumlu bir renk belirlemek de gerekir.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans