Semantik Arama Nedir? Semantik Arama ve SEO

Semantik Arama Nedir? Semantik Arama ve SEO

Semantik arama, arama motoruna bir soru yöneltildiğinde kullanıcıya anlamlı sonuçlar sunulan bir arama türüdür. Adında semantik kelimesinin geçmesinden dolayı insanlar genelde bu terimi akıllarında dil ve mantık ile eşleştirmek gibi bir hata yapabilmektedir. Fakat arama motorları ve arama sonuçları ile ilgili olan bu terim SEO açısından oldukça büyük önem teşkil etmektedir.

Arama motorlarının işleyişi arama geçmişinize başvurarak sizin sonraki aramalarınız hakkında bir fikir elde edilmesi prensibine dayanmaktadır. Böylece daha önce arattığınız kelimeler veya sorular sayesinde arama motorunuz, sizin bir sonraki aramanızı şekillendirmek üzere kullanabileceği bir bilgi kümesine ve bununla beraber gelen bir ön görüye sahip olur.

Semantik arama ise arama motorlarında bu işleyişe ek olarak doğal dil kullanımının daha iyi sonuçlar vermesini amaçlar. Bu noktada, daha iyi sonuçlar verilebilmesinin sebebi ise arama motorunun bu aramayı daha iyi analiz edebilmesidir. Çünkü semantik arama ile arama motorunuz artık farklı kelimelerin beraber kullanıldığında farklı anlamlara geldiğini anlar ve kelimelerdeki eklerin o cümleye kattığı anlama da değer verir. Örneğin, “bize” ve “bizde” kelimelerinin aynı anlama gelmediğini bilen arama motoru yine bu kelimelerin değişik kelimelerle birlikte kullanıldığında değişik anlamlar ürettiğini fark edip ona göre sonuçlar sunar.

2008 yılından bu yana geliştirilen semantik arama doğal dile odaklanarak ilerlemiştir.

SEO ve Semantik Arama Arasındaki İlişki

Yazınızı yazarken SEO yönetimine dikkat etmek çok önemlidir. Ancak anahtar kelimelerin aranma sıklığı gibi detayların yanında bir o kadar önemli olan bir nokta ise anahtar kelimelerin anlam ve amacına göre hareket etmektir.

Semantik arama ile seçtiğiniz anahtar kelimelerin anlamı üzerine odaklanıp doğal dil çerçevesinde anlam ve bağlama uygun olarak bu kelimeler etrafında bütünlüğü olan bir metin üretmeniz yazınıza değer katar ve onu öne çıkarır.

Örneğin, Google son güncellemeler ile yüksek kalitede ve yüksek güvenilirliğe sahip sonuçlar vermeyi hedeflemeye başlamıştır. Bu bağlamda, Google için kullanıcılarına sunacağı kaliteli içeriklerin olması yüksek önem teşkil etmektedir. Bu noktada ise semantik aramanın getirdiği gelişmeler ile anahtar kelimelerinizin doğru şekilde seçilmesi, anlamlı noktalarda kullanılması, özgün ve kaliteli bir metin yazmanız yani kısacası içeriğinize önem vermeniz üst sıralarda yer almanızı sağlayan temel etkenlerden biri olmaktadır.

https://www.timsahajans.com.tr

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans