SEM Nedir? Ne İşe Yarar?

SEM Nedir? Ne İşe Yarar?

SEM, İngilizce açılımıyla Search Engine Marketing, Türkçe açılımıyla ise Arama Motoru Pazarlaması anlamlarına gelmektedir ve genel olarak arama motorları üzerindeki sponsorlu listeleme ve reklamlı sonuçları kapsamayan çalışmalara verilen bir isim olmaktadır.

SEM sistemini kullanırken mevcut müşteri kitlenizin markaya olan ilgisini artırabilmenin yanı sıra markanıza yeni müşterilerde çekebilirsiniz. SEM stratejisi ile daha az zamanda ve maliyetle, vakit kaybetmeden Google’da ya da diğer arama motorlarından kolaylıkla üst sıralara çıkabilmeniz mümkün olmaktadır. SEO organik olarak internet dünyasında büyümeyi sağlarken SEM daha kısa zamanda sonuç almanızı sağlayacak bir yöntem olmaktadır. Fakat SEM ve SEO stratejilerini birlikte kullanmak her zaman daha mükemmel sonuçlar elde etmenizi sağlayacaktır.

SEM Dijital Pazarlamada Nasıl Kullanılır?

SEO ile uyumlu içerik hazırlarken uzun vadeli bir yatırım yaparak markanızın ürünlerinin satışını artırmayı amaçlarsınız. Ancak SEM yaparsanız daha kolay ve kısa bir zaman diliminde reklamınızı daha görünür hale getirerek daha hızlı dönüşler almayı sağlayabilirsiniz.

SEM ile birlikte istediğiniz tutarı ödeyerek reklamınızın bölgesel ya da küresel çapta yayınlayabilmesini sağlayabilirsiniz. Google Ads hizmeti ile SEM yapmak oldukça pratik bir yöntem olmaktadır. SEM ile reklam verdiğiniz takdirde arama motorlarının sonuç sayfalarında en üst sıralarda, sağda ya da alt bölümde organik arama sonuçlarının etrafında yayınlanabilirsiniz.

Genel olarak bu reklamlar sponsorlu link olarak görünmektedir. Ancak, Google Ads dışında Bing ve Yahoo ile Yandex arama motorlarına da reklam verebilmeniz mümkün olmaktadır. Reklam metinlerini bu platformda markalar oluşturmaktadır bu nedenle de dilediğiniz anahtar kelime ve sözcük öbeklerini kolaylıkla siz oluşturabilirsiniz.

SEM İçin Bütçe Nasıl Yapılmalıdır?

SEM için bütçe ayırırken mutlaka anahtar kelimeler için bir uzmandan ya da bir ajanstan danışmanlık hizmeti almanız önerilmektedir ve markanız ile ilişkili olarak aratılan anahtar kelimelerin neler olduğu gibi temel şeylerin iyice araştırmanız gerekmektedir. Küçük bir bütçe ile başlayarak ve satışlarda artış görüldükçe bütçeyi artırma yolunu izleyebilirsiniz. Firmanızın büyüklüğüne ve aylık kar payınıza göre bir bütçe stratejisi belirlemeniz gerekmektedir. Ödemeyi ziyaretçi sayısına göre değil satış artışına göre yapmanızda tavsiye edilmektedir.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans