ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Alışveriş
alışkanlıklarının değişmesiyle büyük veya küçük her marka ve firma dijital
reklamlara önemli bütçeler ayırmaktadır. Marka bilinirliği artırmak, daha fazla
ürün/hizmet satmak, bunun en önemli sebepleridir. Reklam harcamaları sayesinde
elde edilen gelirin hesaplanması, pazarlama kampanyasının başarısının
belirlenmesinde önemli bir süreçtir. ROAS kavramı, dijital reklamların
başarısının belirlendiği süreci ifade eder. Açılımı Return On Ad Spend olan
ROAS hakkında merak ettiğiniz her şeyi içeriğimizde bulabilirsiniz.
ROAS Nedir? Ne İşe Yarar?
ROAS, en genel
tanımıyla reklam harcamalarının getirisidir. Dijital pazarlama faaliyetlerinde sıklıkla
kullanılan ROAS, reklam harcamalarının geri dönüşümünü ifade eder. Bir reklam
kampanyasının getirisinin, reklam harcamalarına oranını ifade eden bu metrik,
reklam kampanyalarının etkililiğini ölçek için önemlidir.
ROAS, dijital
pazarlamacıların, reklamcıların ve markaların reklam bütçelerini en iyi şekilde
değerlendirmelerine destek olur. Reklam kampanyalarının geri dönüşümünü
ölçemeye yarayan ROAS (Return On Ad Spend), reklam kampanyalarının optimize
edilmesi amacıyla da incelenen bir metriktir. ROAS, reklam verenlerin reklam
kampanyalarının başarısını ölçmelerine yardımcı olmasının yanı sıra reklam
kampanyalarının farklı yönlerini analiz edilmesine de olanak sağlar.
Profesyonel ROAS
hesaplama yapmak, reklam kampanyasının geri dönüşümünü gözler önüne serer.
Aynı zamanda Gelecekteki reklam stratejilerinin belirlenmesine de yardımcı
olur.
ROAS Nasıl Hesaplanır?
ROAS hesaplama
işlemi, pratik bir denklem ile gerçekleştirilir. ROAS hesaplaması sayesinde reklam
kampanyasının getirisi, yüzdesel oran olarak elde edilebilir. Bu sayede markanızın
dijital pazarlama hedeflerine ulaşıp ulaşmadığını analiz edebilirsiniz. Google
Ads ve Meta Business ile verdiğiniz reklamlarda şirketler, kampanyanızın ROAS
değerini hesaplayarak sunar. Ancak, verdiğiniz reklamın ROAS değerini kendiniz
hesaplamak istiyorsanız, şu şekilde yapabilirsiniz:
·
Kampanyanızdaki
harcamaların toplamı üzerinden ROAS hesaplayabilirsiniz.
·
Reklam
harcamalarının toplamını, satışların toplamına bölerek ROAS değeri hesaplaması
yapabilirsiniz.
·
Daha
sonra bu ROAS değeri yorumlanarak reklam kampanyanızın verimliliği
ölçebilirsiniz.
ROAS hesaplama
işlemini örnek vererek açıklamamız gerekirse; bir reklam kampanyası için 1000
TL harcadığınızı ve reklam kampanyası ile 1500 TL gelir elde ettiğinizi
varsayalım. Söz konusu reklam kampanyasının ROAS değerini (1500/1000)x100 =
%150 (1,5) şeklinde hesaplayabilirsiniz. Yani her 1 TL reklam harcamasına
karşılık 1,5 TL kazanç sağladığınız anlamına gelir.
ROAS Değeri Nasıl Yorumlanır?
ROAS değeri
elde edildikten sonra bu değerlin profesyonel bir biçimde yorumlanması da
önemlidir. Reklam kampanyasının ROAS değerini bulduktan sonra elde ettiğiniz
değeri yorumlayıp analiz ederek reklam kampanyanızın doğruluğunu
belirleyebilirsiniz.
ROAS değeri, 1
veya daha yüksekse, reklam harcamaları ile fazla geri dönüş sağlandığı anlamına
gelir. Bu durumda reklam kampanyasının performansı yüksek kabul edilebilir. Öte
yandan ROAS değeri 1’e eşitse, reklam harcamalarının satışlardan tamamen geri
dönüş sağladığı anlamına gelir ve reklam kampanyanızın performansı ortalama
kabul edilebilir. Eğer ROAS değeri 1’den düşükse, satışlardan daha az geri
dönüş sağlandığı anlaşılır ve reklam kampanyasının performansı düşük kabul edilir.
E-Ticaret Siteleri İçin ROAS Neden Önemli?
E-ticaret
siteleri için ROAS, reklam harcamalarının satışlardan ne kadar geri dönüş
sağladığını gösteren bir metriktir. ROAS, e-ticaret siteleri için son derece
önemlidir. Çünkü reklam harcamaları, e-ticaret siteleri için büyük bir maliyet
kaynağıdır. Bu kampanyaların satışlara olan etkisi, ROAS hesaplaması ile elde
edilebilir. Bu noktada e-ticaret siteleri, reklam verimliliğine göre dijital
pazarlama stratejilerini optimize edebilirsiniz.
Google Ads ROAS Değeri Nasıl Öğrenilir?
Google Ads
üzerinden oluşturduğunuz reklam kampanyalarında ROAS değeri, otomatik olarak
sunulur. Google Ads’te bu hesaplama “Dönüşüm Değeri/Maliyet” olarak
adlandırılır.
Meta Business ROAS Değeri Nasıl Öğrenilir?
Facebook Meta Business üzerinden verilen reklamlarda da ROAS değeri, kullanıcılara sunulur. Meta Business reklam yöneticisi panelinde “Satın Alma ROAS’ı” olarak görebilirsiniz.
Profesyonel ekipler ile hazırlanan dijital pazarlama kampanyaları hakkında detaylı bilgi edinmek için https://timsahajans.com.tr/ adresini ziyaret edebilirsiniz.
0 Yorum