Rekabet Analizi Nasıl Yapılır?

Rekabet Analizi Nasıl Yapılır?

E-ticaret rekabet analizi firmanız için yeni stratejilerin belirlenmesini sağlayan bir yöntemdir. Rakipleri tanımak ve sıralamalarda rakiplerinizin önünde olabilmek, pazarlama planı ve başarınızı etkileyen önemli faktörlerdendir. Bu noktada rakipleriniz arasında konumunuzu görebilir, rakiplerinizin sıralamasını göz önünde tutarak güçlü dayanakları olan stratejiler geliştirebilir ve e-ticaretteki başarınızı artırabilirsiniz.

Rekabet analizi sayesinde hizmet verdiğiniz endüstriyi daha yakından tanıma imkânı da elde etmenin yanı sıra bu sektörün mevcut piyasasındaki sorun ve ihtiyaçları da analiz etme şansına sahip olursunuz. Faydalı sonuçlar alabilmek için uygulanması gereken rekabet analizi teknikleri mevcuttur.

Rakip Analizinin Faydaları Nelerdir?

Rakip analizinin e-ticarette elde ettiğiniz başarınızı artırmasının birçok sebebi vardır. Rekabet analizi yapmak için gerekli araştırmalara başladığınızda sektör ve sektördeki rakipleriniz hakkında bilgi sahibi olurken aynı zamanda rakiplerinizin zayıf olduğu noktaları görür ve bu noktalarda kendinize ilerleyecek bir alan yaratabilirsiniz.

Rakip analizi sayesinde zayıf olan ve girdiğinizde talep göreceğiniz alanların yanında rakiplerinizin güçlü yanlarını da görme imkânı bulursunuz. Bu noktada hem kendinizi geliştirecek ipuçları almış olursunuz hem de ilerleyeceğiniz alanlar için çerçeveniz daha da güçlenmiş olur.

Rakip analizinin en önemli faydalarından biri ise rakiplerinizin müşteri ve tüketicilere nasıl ulaştıkları hakkında bilgi sahibi olmanıza yardımcı olmasıdır. Rekabetin ne durumda olduğunu anlayıp rakiplerinizin mevcut konuma nasıl geldiklerini, hangi kampanyaları kullandıklarını ve müşterilere ne sunduklarını öğrenir ve bu sayede müşterilerin beklentilerine göre kendinizi ayarlama şansına sahip olursunuz.

Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

Rakip analizini doğru bir şekilde yapabilmek ve sonucunda iyi veriler elde edebilmek için her şeyden önce hizmet alanınızı tam olarak belirleyebilmeniz gerekmektedir. Kendi firmanızı iyi bir şekilde tanıdığınız takdirde alanınızı doğru bir şekilde tanımlayabilirsiniz.

Sattığınız ürünlerle kime hitap ettiğinizi ve hangi pazarda ilerlediğinizi belirledikten sonra rakiplerinizi kategorilere ayırmak size yardımcı olacaktır. Farklılaşan rakiplerinizi farklı kategorilere koymak süreçte ele alacağınız birçok firma olacağı için işinizi kolaylaştırabilir.

Rakip e-ticaret firmalarını bulmak için Google ve sanal pazar yerlerinde ilgilendiğiniz alanda hizmet ve ürün satan firmaları aratabilirsiniz. Sosyal medya da bu noktada sizlere geniş bir örneklem sunabilir. Alanda hizmet veren ve satış yapan firmalarda istediğiniz sayıda veri kümesine ulaştığınızda zorluk çekmemek için rakiplerinizi bir Excel dosyasında listelemenizi öneririz.

Rakip analizinde verimli bir sonuç alabilmek için 5-10 arası rakip firma size yeterli bilgi verecektir. Yeterli oranda rakip firmayı tespit ettikten sonra geriye rakip firmaların web sitesi ve kullanıcı deneyimlerini incelemek kalmaktadır. Ürünler, blog yazıları, e-posta üyelik sistemleri, müşteri hizmetleri ve sitelerinde kullanılan eyleme çağrı ifadeleri rakip firmanın sitesinde analiz edebileceğiniz önemli verilerdendir. Buna ek olarak fiyatlandırma stratejileri, tüketicilerin hangi ürünleri satın aldığı ve firmayı özgün kılan detaylar gibi unsurlar da kendi stratejinizi belirlerken size yardımcı olacaktır.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans