Niş Pazarlama Nedir? Niş Pazarlama Nasıl Yapılır?

Niş Pazarlama Nedir? Niş Pazarlama Nasıl Yapılır?

Niş pazarlama doğru yöntemlerle uygulanması halinde avantajlı bir pazarlama modeli olarak karşımıza çıkar. İngilizcede “niche marketing” olarak tanımlanan niş pazarlama mal/hizmet ihtiyacı olan tüketici grubun gereksinim ve isteklerini karşılamak amacıyla uygulanan kapsamı dar bir pazarlama stratejisi olarak karşımıza çıkar.

Niş Pazarlama Nedir?

Niş pazarlama, spesifik bir hedef pazara odaklanan bir reklam stratejisidir. Niş pazarlama, ürün veya hizmetten faydalanabilecek herkese yönelik strateji yürütmek yerine sadece belirli bir gruba ya da potansiyel müşteri kitlesine yönelen bir pazarlama stratejisidir. Herkesin tercih edebileceği ürün veya hizmetler yerine belirli sayıda insanın tercih edeceği mal ve hizmetlerin pazarlanmasını kapsar.

Pazarda önemli konumda yer alan şirketlerin pazardaki küçük boşlukları fark etmesi sonucu ortaya çıkan niş pazarlama, sektörde yer alan boşlukları ve sektörde az sayıda kişinin tercih edeceği hizmet ve ürünleri kapsar.

Markalar rakip firmaların arasından sıyrılarak potansiyel müşteriyle daha güçlü ve uzun süreli bir ilişki kurmak isteyebilir. Bu durumda niş pazarlama stratejisi ile hedef kitle ile daha güçlü bir ilişki oluşması söz konusudur. Niş pazarlamada hedef kitlenin doğrultusunda çalışmalar yapan markaların hedef kitlenin ihtiyaç ve isteklerini doğru kavrayabilmesi son derece önemlidir.

Niş Pazarlama Nasıl Yapılır?

Niş pazarlama stratejisinin kapsamı dardır. Dar ve kısıtlı bir tüketici grubunu hedef alan niş pazarlama pazarlanacak ürün ve hizmetlerin titiz ve dikkatli bir çalışmayla belirlenmesi gerekir. Pazarla ilgili araştırma yapmak oldukça önemlidir. Belirli bir hedef kitleye hitap eden niş pazarlama yönteminde hedef kitle kategorilere ayrılmalı, ilgi alanlarına göre ayrıştırılmalı ve küçük hedef kitle oluşturulmalıdır.

Niş pazarlamada hedef kitleyi yakından tanımak gerekir. Hedef kitleyi yakından tanıyarak iyi bir ürün ve hizmet sunmanıza yardımcı olur. Hedef kitleyi belirlemek için birçok ücretsiz araçtan yararlanabilirsiniz. Bu araçlarla hedef kitlenizin ilgisini çekecek noktaları keşfedebilirsiniz.

Niş pazarlama stratejisi hedef kitle iletişimini kolay hale getirir. Spesifik ve dar bir hedef kitleye hitap eden niş pazarlama ile bu kitle ile iletişime geçmek oldukça kolaydır. Niş pazarlama modelinde müşteri memnuniyeti de oldukça önemli bir yere sahiptir. Müşteri memnuniyeti odaklı sürdürülen niş pazarlama ile sürdürülebilir bir pazarlama stratejisi yürütebilirsiniz.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans