Neuromarketing (Nöro Pazarlama) Nedir Markalar Tarafından Nasıl Kullanılır?

Neuromarketing (Nöro Pazarlama) Nedir Markalar Tarafından Nasıl Kullanılır?

Kullanıcıların satın alma deneyimleri pazarlama stratejilerinin de temelini oluşturuyor. Pazarlama stratejileri geçmişten günümüze birçok değişikliğe uğradı. Günümüzde daha az para harcayarak daha iyi müşteri deneyimleri elde etmek amaçlanıyor. Bu durumda farklı pazarlama stratejileri üzerinde çalışılıyor. Neuromarketing yani nöro pazarlama da insan beynini etki eden düşüncelere odaklanan bir pazarlama çalışması olarak karşımıza çıkıyor.

Nöro pazarlama dünyada hızlı bir şekilde kullanılmaya başladı. Markalar tarafından faydalanılan bu yöntem insan davranışları ve satın alma algısı üzerine çalışıyor. Hedef kitleye yönelik daha etkili çalışmalar yapılmasını sağlıyor. Bu pazarlama tekniği daha pratik ve düşük maliyetli olması nedeniyle tercih ediliyor.

Neuromarketing (Nöro Pazarlama) Nedir?

Nöro pazarlama, insanların beynindeki satın alma algısına odaklanarak pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi olarak tanımlanabilir. Nöro pazarlama psikoloji, nöroloji ve pazarlama alanlarının harmanlanmasıyla ortaya çıkmıştır.

Bu pazarlama yöntemi, tüketici davranışlarını anlamaya çalışır ve satın alma davranışlarının tüketicilerde oluşmasını sağlayan psikolojik ve sosyolojik sebepleri araştırır. Tüketicilerin tercih mekanizmalarını etkileyen faktörleri inceler. Bu doğrultuda pazarlama stratejisi oluşturur. Nöro pazarlamada uzmanlar, nöroloji biliminde geliştirilmiş olan teknikleri pazarlama araştırmalarında kullanıyor.

Neuromarketing Nasıl Yapılır?

Neuromarketing, nöroloji biliminde uygulanan bazı teknikleri tüketici davranışlarını belirlemek amacıyla yararlanıyor ve pazarlama teknikleri için yeni yöntemler geliştiriliyor. Ürün ve hizmetlerin tüketici açısından daha fazla talep edilmesi için biyometrik ölçümlerle desteklenen teknolojilerden faydalanılıyor.

EG (Elektroensefalografi): EEG metodu, elektrotlarla beyin tarafından iletilen elektrik dalgalarının ölçülmesi amaçlanıyor. EEG ile öfke, heyecan, acı ve zevk gibi içgüdüsel duygular mercek altına alınıyor.

fMRi (Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme): Bilişsel araştırmalarda sıklıkla yararlanılan metotta ses ve görsellerde kan akışının nasıl şekillendiği ele alınıyor.

Nöro Pazarlama Markalar Tarafından Nasıl Kullanılır?

Markalar neuromarketing tekniklerini kullanarak ürünlerinin reklam çalışmalarını en ince ayrıntısına kadar tasarlayabilmektedir. Bunun nedeni, nöro pazarlamanın diğer yöntemlere nazaran markalara kesin sonuçlar sunabilmesidir.

Nöro pazarlama sayesinde markalar tüketicileri ile nasıl iletişim kurmaları gerektiği ve tüketicilerin ilgisini çeken ürünler hakkında bilgi sahibi olabiliyor. Bu sayede markalar, zaman ve maliyet kaybı yaşamadan hedef kitlesine erişim sağlıyor.

Dünyanın en önemli şirketleri nöro pazarlama stratejileriyle çalışmalarını gerçekleştiriyor. Nöro pazarlama stratejisinde ürünler tüketicilere iletildikten sonra tepkiler kayıt altına alınıyor. Bu tepkilerin pozitif, negatif ya da nötr olmasına bağlı olarak pazarlama stratejileri düzenleniyor.

www.timsahajans.com.tr

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans