Müşteri Deneyimi Yönetimi Nedir?

Müşteri Deneyimi Yönetimi Nedir?

Müşteri deneyimi yönetimi, sosyal medya, web sitesi, uygulama, müşteri hizmetleri ve hatta nasıl fatura keseceğiniz gibi markanızla mümkün olan en iyi tüketici etkileşimini yaratma sürecidir. Müşteri beklentilerinin her noktada aşılmasını sağlayan, tüketici memnuniyetinin, katılımının, sadakatinin ve savunuculuğunun artmasına yol açabilen süreçtir.

Müşteri deneyim yönetimi farklı aşamalardan oluşur. İlk olarak araştırma aşamasıyla başlar, tüketiciyle ilk temas noktasından deneyim oluşturmaya, ardından bu deneyimleri satın alma ve satın alma sonrası aşamalarına kadar devam eder. En son olarak ise etkinlikleri ölçmekle sona erer.

Müşteri Deneyimi Yönetimi Neden Önemlidir?

İşletmelerin kaçınmak istedikleri en önemli şey, tüketici tarafında bir beklenti boşluğu olarak hissedilen şeydir.

Deneyim yönetimi çerçevesinde, insanların markanızla (pazarlama, ürün, müşteri hizmetleri veya herhangi bir şey) etkileşimden bekledikleri ile elde ettikleri arasındaki teslimat eşitsizliği olarak adlandırılır.

İş perspektifinden bakıldığında, bu zorluk operasyoneldir ve sundukları müşteri deneyiminde tutarsızlıklara yol açan departmanlar arası iş fonksiyonlarının artan karmaşıklığından kaynaklanmaktadır.

Müşteri Deneyimi Yönetim Yazılımında Olması Gerekenler

Şirketinizin sahip olduğu müşteri deneyiminin nasıl daha iyi olması gerektiğini tam olarak bilmeniz için, araştırmadan yaratmaya, uygulamadan ve ölçüme kadar sürecin her bölümünü değerlendirmek zorundasınız. Bunun için kullanmış olduğunuz yazılım sadece sürecin bir bölümünü ele almamalı, pazarlamadan müşteri hizmetlerine kadar sorunsuz müşteri yolculuğu deneyimi sağlamalıdır. Kısaca bir kişinin markanızı ilk tanıdığı aşamadan müşteriniz olduğu ve onu nasıl elde tutabileceğiniz noktasına kadar kapsar.

Yazılım bir şirkette ya da kurumda çalışan departmanlardaki tüm ekiplerin temas noktaları arasında paylaşılan verilerden yararlanmasına olanak tanır; bu, müşteri deneyimlerinizin nerede beklentileri aştığını ve nerede kapatılması gereken açık bir boşluk olduğunu bilmek için gereklidir.

Müşteri deneyimi araştırması, müşteri beklentileri ve pazarlama kampanyalarınız için kim oldukları hakkında gerekli bilgileri sağlar, böylece kitlelerinizle arzu edilen bir izlenim bırakarak, müşteri yolculuğunu ileriye taşıyacak şekilde etkileşim kurabilirsiniz.

Müşteri deneyimini artıran bir firma gelecek planlamasında kendisini geliştireceği gibi her zaman hedeflerinin üzerine çıkacaktır.

Timsah Ajans size en iyi müşteri deneyimini sunarak dijital dünyada görünürlüğünüzü artırır.

Bize https://www.timsahajans.com.tr/ adresinden ulaşabilirsiniz.

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans