Marka ve Markalaşma Nedir?

Marka ve Markalaşma Nedir?

Marka, bir işletmenin ürün ya da hizmetlerini rakiplerinden ayıran ismin tanımlamasıdır. Marka adını oluştururken herhangi bir kural yoktur. İstenilen bir isim, harf ya da rakam kombinasyon haline getirilerek yan yana kullanılıp marka oluşturulabilir.

Marka oluşturulurken yaşadığınız coğrafyayla sınırlı olamazsınız, yani markayı kısa vadeli bir yatırım aracı olarak düşünemezsiniz. Marka oluşumu sonrasında uzun vade içinde size birçok getiri sağlayabilir.

Marka Herkesindir!

Marka, sadece size ait değildir. Kime sesleniyor, kimi ilgilendiriyor ve kimi aksiyona geçiriyorsa marka onundur.  Bu nedenle marka, yalnızca iş planından oluşmaz.

Marka Pazarlaması

Marka oluşumunda önemli olan rakamlarla nasıl oynadığınız değil, markanızı nasıl pazarlamanız gerektiğidir. Yani aslında marka bir süreçtir. Bazen düşündüğünüzden çok kısa süre sonra oluşabilir, bazen de düşündüğünüzden çok daha uzun zaman alabilir. Markanın kalitesini belirleyen kullanıcı ve kitledir. Kitle markanıza güvenmeye başladığında takdir görmeye başlar ve bu markanızı yükseltir.

Marka Hatırlanmak Ve Bilinmektir

Markanın kimliğinde “neydi o” cümlesi asla yoktur. Benimsenmiş ve kabul edilmiş bir marka hiç kimsenin favori listesinden kolay kolay çıkmaz.

Harekete geçirir!

Marka, ne kadar çok önemsenirse başarısı da o kadar artar ve bir süre sonra stabil duruma gelir. Marka iletişimle hedef kitle üzerinde bağımlılık yaratmaktır.

Nasıl Marka Olunur?

Aslında nasıl marka olunurdan önce bilinmesi gereken markalaşma nasıl olur? Sorusunun yanıtıdır. Çünkü bu sorunun yanıtını bilmeden marka olmak söz konusu değildir. Yani bir ürüne adınızı vererek marka olabilirsiniz, fakat markalaşma süreci sadece isim vermeden ibaret değildir.

Markalaşma

Markalaşma, iyi bir marka planını hazırlayarak başlayan süreçtir. Pazarlama ve satış fonksiyonlarının bir araya getirilmesi ve her fonksiyonun başarılı bir şekilde idare edilebilmesidir.

Marka sürecinin en başında vizyon olmalıdır. Vizyon markanın başında neyse sonunda da aynı kalmalıdır, çünkü vizyon markanın temsilcisidir.

Hedef Kitle

Marka hedefleri içerisinde kitle çok önemlidir. Yanlış izlediğiniz bir strateji sizi kitlenize asla ulaştıramaz. Unutmayın ki kitleniz markanızın konuk oyuncusu değil, başrol oyuncusudur.

Marklaşma yolunda emin adım atmak istiyorsanız Timsah Ajans size yetecektir.

Bize https://www.timsahajans.com.tr/ adresimizden ulaşabilirsiniz.

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans