Long Tail Keywords Nedir?

Long Tail Keywords Nedir?

Günlük yaşamda sıklıkla kullanılan arama motorları üzerinde pek çok arama gerçekleştiriliyor. aramalarda pek çok amaç doğrultusunda arama yapılıyor. Bazen bir veya iki kelimeden oluşan kısa aramalar olurken bazı durumlarda hedef odaklı uzun aramalar yapılabilmektedir. SEO yöntemi doğru hedeflemeler kazanmanızı sağlayacak bir tekniktir.

Long tail keywords, unuz kuyruklu anahtar sözcük anlamına gelmektedir. 3 ve üzeri sözcükten meydana gelen anahtar kelimeler long tail keywords olarak tanımlanmaktadır. SEO danışmanları tarafından sıklıkla uygulanan bu yöntemle doğru hedeflemeler yaparak yüksek trafik elde etmenizi sağlayacaktır.

Genel olarak aranma hacminde yüksek oranda bulunan ve bir ya da iki kelimeden meydana gelen anahtar kelimeler short tail keywords olarak bilinmektedir. Bu anahtar kelimelerin dışında genelde 3 veya üzeri kelimeden meydana gelen ve daha düşük aranma oranına sahip anahtar kelimeler long tail keywords olarak tanımlanır. Ancak uzun kuyruklu anahtar kelimelerin aranma hacmi düşük olsa da bu kelime grupları Google açısından oldukça önemlidir.

Örnek verilecek olursa, ‘Otel’ kelimesinin aranma hacmi daha yüksektir ve rekabet seviyesi oldukça yoğundur. ‘Otel’ araması short tail keywords olarak tanımlanır. Ancak, ‘Muğla Bodrum Otelleri’ araması long tail keywords olarak bilinmektedir. SEO’da otel kelimesine yoğunlaşmak yerine Bodrum Otel Fiyatları gibi spesifik ve uzun kuyruklu anahtar kelime çalışmak siteniz açısından daha avantajlı olacaktır.

Long Tail Keywords Çalışmanın Önemi

Uzun kuyruklu anahtar kelimelere yoğunlaşmak pek çok bakımdan avantaj sağlamaktadır. Long tail keywords çalışmanın en önemli avantajlarından biri düşük rekabet ve yüksek dönüşüm değeri sağlamasıdır. Uzun kuyruklu anahtar kelimelerin normal kelimelere göre dönüşüm oranı daha yüksektir.

Yoğun olarak aranan ‘kadın ceket’ kelimesinin yerine ‘siyah oversize kadın blazer ceket’ satın almaya ve geri dönüşüme daha yatkın bir kelime grubudur. Bu aramayı gerçekleştiren kullanıcı araştırma işlemlerini tamamlamış, satın almak üzere aklında yer alan ceket modelinin araştırmasını yapmaktadır. Bu sebeple daha dar bir kitleye hitap etse de doğrudan kullanıcıya ulaşma oranı daha yüksektir.

Long tail keywords çalışmasında rekabet daha düşüktür. Daha dar ve özel bir kitle tarafından araştırılan kelime grupları hedef anahtar kelime olarak belirlenir. Bu sayede rakipleri geride bırakarak arama motorlarında üst sıralarda yer almak daha kolaydır.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans