Lead Generation Nedir, Nasıl Yapılır?
Lead generation,
dijital kanallar aracılığı ile yapılan pazarlama çalışmalarının anahtarı
niteliğindedir. Online kişilerin, firmanın ürün ve hizmeti ile ilgilenen
potansiyel müşterilerin dikkatini çekerek satışı olumlu yönde etkileyen önemli
bir süreçtir. Lead generation bu süreç ile potansiyel müşterileri, pazarlama
çalışmaları ile alışveriş davranışı gösteren kişilere dönüştürür. Peki lead
generation nedir? Lead generation nasıl yapılır?
Lead Nedir?
Ticari anlamda “müşteri
adayı” ve “hedef müşteri” anlamlarına gelen lead, ürün ya da hizmet satın almak
veya bilgi almak amacı ile iletişim bilgilerini paylaşan kişidir. Satış ve
pazarlama yöntemleri kullanılarak üzerinde farkındalık yaratılan tüketiciler
anlamına gelir. Lead, firmanın ürün veya hizmetleri ile ilgilenen çevrimiçi
müşterilerdir.
Pazarlama
çalışmalarının olumlu bir sonuç kazanabilmesi bakımından oldukça önemli olan
leadler, firmanızın hedef kitlesini de belirleme konusunda yardımcı olur. Aynı
zamanda firmanızın ürün veya hizmetleri konusunda bilgi almak isteyen tüketiciler
ile iletişimde kalabilmeye imkan sağlar.
Lead Generation Nedir?
Lead kazanmak
için sistemli olarak uygulanan pazarlama çalışmalarına lead generation
denir. Pazarlama çalışmaları sadece hedef müşterileri satın alan kişilere
dönüştürmek ya da sürekli iletişime geçmek için yapılmamaktadır. Etkili bir
pazarlama yöntemi için çeşitli yollar bulunur. İçeriğinde pek çok detay
barındıran ve karmaşık bir süreç olan lead generation tam da bu sebeple,
inbound lead generation ve outbound lead generation olmak üzere iki anlamın
hayatımıza girmesine ön ayak olmuştur.
Lead
generation, tüketicilerin ilgisini çekerek, ilgilenenlerin bilgilerini
vermelerini sağlayan satış sürecidir. Lead generation, potansiyel müşterileri
belirleme konusunda firmaya yardımcı olarak satış yaratır. Özellikle dijital
platformlarda hedef müşterinin iletişim bilgilerini elde ederek, müşterileri
daha fazla tanımayı ve firmanın ürün ve hizmetlerinin nasıl satılabileceğini
anlamlandırmayı sağlar. Lead generation pazarlama süreçleri, çoğunlukla
çevrimiçi yayınlar ile yapılır. Pazarlama uygulamaları; çeşitli sosyal medya
platformları, bloglar, video kanalları gibi yayınlar üzerinden sürdürülür.
Lead Generation Nasıl Yapılır?
Lead generation faaliyetleri yapılırken ortaya çıkarılan içerikler ile müşteri adaylarının ilgisi çekilerek dönüşüm niceliklerinin yükseltilmesi amaçlanır. Lead beslemesine önem verilerek, ilgili tüketicilerin müşteriye dönüştürülmesi hedeflenir.