Kurumsal Kimlik Nedir ve Nasıl Oluşturulur?
Kurumsal kimlik, bir şirketin duruşunu, davranışını ve imajını ortaya koyan kavramdır. Yani bir şirketin iç ve dış dünyadan görünen yüzü demektir. Kurumsal kimlik firmalarda ortaya çıkabilecek olan kimlik kargaşasının önüne geçer. İyi tasarlanmış bir kurumsal kimlik, müşterilerin veya hitap edilen kitlenin gözünde prestij kazanmak ve saygınlığının artırılması demektir.
Etkili ve akılda kalıcı olmak önemlidir. Müşterilerin gözünde bir firmaya güven çok önemlidir. Bu sayede akılda kalmak çok daha sağlıklı olur.
Kurumsal kimlik çalışması yapılırken mutlaka profesyonel ve bu alanda uzman firmalarla çalışmak gerekir. Çünkü hazırlanmış olan kimlik şirketin ya da kurumun imzası olacaktır. Hazırlanıp bir kez kullanılmaya başlandıktan sonra insanlar kafasında bağdaştırmışsa artık tekrar bir kimlik oluşturmanın mümkünü yoktur.
Kurumsal Kimlik Neleri Kapsar?
Kurumsal kimlik denildiğinde birçok öğeyi aynı anda düşünmek gerekir. Yani firmanın üretmiş olduğu ürünler ve bu ürünlerin paketlenmesi, bin ya d ofis içerisindeki çevre, firmaya ait olan tabelalar, araçlar, kullanılan kağıtlar, gibi pek çok malzeme kurumsal kimlik kapsamı içerisine girer. Yalnız reelde olan şeyler değil dijitalde de kullanılan her şeyin kurumsal kimlik içerisine girdiğini biliyoruz. Örneğin web siteniz, sosyal medya hesaplarınız gibi.
Kurumsal kimlik bir markanın görünürlüğünün temsil edildiği tüm alanda geçerlidir. Bu yüzden firmanın aslında en önemli reklam aracı denilebilir. Bu kadar önemli bir aracın hazırlanması da ancak önemli kişiler tarafından yapılmalıdır. Timsah Ajans olarak kurumsal kimlik çalışmanızda firmanıza gerekli olan tüm desteği sağlar ve firmanıza yakışır bir kimlik hazırlarız.
Kurumsal Kimlik Oluşturma Aşamaları
Kurumsal kimlik hazırlanırken hiçbir detayın atlanmaması gerekir. Bunun için süreç 5 aşamadan oluşur. Bunlardan ilki tasarım sürecidir. Tasarım sürecinde tüm işler belirlenir ve onaylanır. Firma öncelikli olarak ne istediğine karar vermeli ve tasarım sırasında hazırlayıcının işini kolaylaştırmalıdır.
Kurumsal kimlik hazırlanırken ikinci aşama olarak zaman ele alınmalıdır. Tasarımlar oluşturulurken belli bir zaman diliminin kullanılması gerekir. Bunun için kimliğin hiçbir şekilde aceleye gelmemesi gerekir. Ortaya çıkacak olan tasarımın çağa uygun olması ve firmanın çağdaşlığını yansıtması gerekir.
Kurumsal kimlik çalışmalarınızla ilgili bize https://www.timsahajans.com.tr/ adresinden ulaşabilirsiniz.
0 Yorum