Koronavirüsün Dijital Pazarlamaya Etkileri

Koronavirüsün Dijital Pazarlamaya Etkileri

2020 yılı tüm dünyanın pandemiyle uğraştığı zor ve yıpratıcı bir yıl oldu. Çin’de ortaya çıkan koronavirüs (Covi19) tüm dünyanın evlere kapanmasına ve önlemler almasına neden oldu. Covid-19 salgını hem ülkeleri hem de sektörleri derinden etkiledi. Bu süreçte yapılan araştırmalarda dünyada 2 trilyon dolar maddi kaybın olduğu belirtiliyor. Birçok ülkede olduğu gibi Türkiye’de de birçok işletme kapalı kaldı.

Özellikle küçük işletmelerin önemli bir bölümü bu süreçten olumsuz etkilendi. Bu durum küçük, orta ve büyük işletmelerin dijital pazarlamaya yönelmesine sebep oldu. Covid-19 tüm sektörleri olumsuz etkilerken, e-ticarete olan talebin artmasına neden olmuştur.

Koronavirüs tedbirleri kapsamında kısıtlı sokağa çıkma, fiziksel temastan kaçınma, karantina ve yasaklar nedeniyle fiziksel ticaret sekteye uğradı. İnsanlar ihtiyaçlarını e-ticaret aracılığıyla karşılamaya başladı. Pandemi döneminde dijital pazarlama alanına yönelen işletmeler ayakta kalmayı başardı.

Dijital pazarlama ve ticaretin dijital ortama kayması bu sürecin öncesinde de vardı. Ancak, pandemi ticaretin dijital ortama kayma sürecini büyük ölçüde hızlandırmıştır. Markaların dijital platformlarda yer alabilmesi için yapabileceklerini sizler için derledik.

Web Tasarım Desteği

Küçük ve orta işletmeler bu süreçten etkilenmemek için dijital pazarlama faaliyetlerine başladı. Dijital pazarlamanın hızlı dönüşümü rekabet ortamının artmasına neden oldu. Pazarlama faaliyetlerini yürütebilmeniz için web sitenizin olması gerekiyor. Sektörde ön planda olabilmek ve hedef kitlenize ulaşmanız için web sitenizin trafiğinin artması gerekiyor. Bunun için kullanıcı dostu web sitesi ile hizmet vermek müşteri memnuniyeti açısından oldukça önemlidir. Satın alma davranışlarını yönetebilmek ve marka bilinirliğini artırmak için uzman kişi ya da firmalardan web sitesi desteği almalısınız.

Analiz Araçlarının Etkin Kullanımı

Dijital platformlarda analizler oldukça önemlidir. Pazar payının artması yapılan analizler ve yapılan araştırmalardan elde edilen verilere göre planlama yapılır. Bu analizler ile daha fazla kişiye ulaşabilmek ve profesyonel analiz araçlarını kullanacak dijital ajanslardan destek alınması gerekiyor. Bu destek ile yapılan analizlere bağlı olarak strateji ortaya çıkarılır. Böylelikle, sizin için uygun kullanıcı profiline erişerek daha hızlı ve etkin sonuçlar elde edebilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Çalışmaları

Dijital dünyada yer alabilmek için web sitenizin arama motorlarında üst sıralarda yer alması gerekiyor. Bunun için site içi ve site dışı optimizasyon çalışmaları, özgün içerik üretme, planlama ve analiz yapma konusunda uzman SEO yardımı almalısınız. Sitenizi başarılı SEO çalışmaları ve uzman içeriklerle üst sıralara taşıyabilirsiniz.

https://www.timsahajans.com.tr[/vc_column_text][/vc_column]

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans