Koronavirüs Sırasında Sosyal Medya Platformları Ne Yapıyor?

Koronavirüs Sırasında Sosyal Medya Platformları Ne Yapıyor?

Sosyal medya platformları, COVID-19'la ilgili haberlerin yayılmasında önemli bir rol oynadı. Bu kadar geniş bir sorumluluk kapsamı ve bilgi dağıtımı üzerindeki genel güçle, birçok platform yardım çabalarını desteklemek, bağışta bulunmak, sahte haberleri önlemek için adımlar atarak şirketlere tavsiyelerde bulunmak da dahil olmak üzere yardım etmek için ellerinden geleni yapıyor.

Koronavirüs Sırasında Sosyal Medya  

Platformlar krizdeki rollerini ciddiye alıyor ve yalnızca koronavirüsün ciddiyeti hakkında farkındalık yaratmak için değil, aynı zamanda pandemi hakkındaki yanlış bilgilerle mücadele etmek için de sürekli yeni önlemler alıyorlar

Facebook

Facebook, sosyal ağı aylık olarak kullanan 2,5 milyar insan için yönetim kurulu genelinde yanlış bilgilerle mücadele etmek için sıkı önlemler aldı. İnsanlar güncel olaylardan haberdar olmak için giderek daha fazla sosyal medyaya yöneldikçe, sahte haberlerle mücadele etmek için girişimlerde bulunmak çok önemli. Facebook, orman yangınları için yedekte tuttuğu 720.000 yüz maskesini bağışladı ve daha fazla kaynak sağlama sözünü verdi. Facebook ayrıca, sağlık çalışanları ve küçük işletmeler de dahil olmak üzere 145 milyon dolara kadar bağış yapma sözü verdi.

WhatsApp

Yanlış bilgiyle mücadele etmek için WhatsApp liderliği ele aldı ve kullanıcılara COVID-19 ile ilgili güncel bilgileri alabilecekleri bir alan sağladı. Facebook'un sahip olduğu mesajlaşma uygulaması WHO, UNICEF ve UNDP ile ortaklaşa Koronavirüs Bilgi Merkezi'ni başlattı.

Instagram

Instagram, yanlış bilgilerin yayılmasını önlemek için sıkı önlemler alıyor.  Platformun ana önceliği, kendi kendine izolasyonu teşvik etmek. Bunu “Evde Kal” etiketlerini dağıtarak yapıyor.

Messenger

Messenger, devlet kurumlarına ücretsiz geliştirici araçlar sağladığını ve geliştiricilerin nasıl mesajlaşma çözümleri oluşturabileceklerini keşfetmek için bir hackathon başlatıyor.

Twitter  

Kullanıcılarını yanlış bilgiden korumak, virüsün yayılmasını etkileyebilecek her türlü Tweet'i yasakladı . Ayrıca tüm hesapları halka güvenilir bilgiler sağlayabilecek ikonik mavi bir onay işaretiyle işaretlemek için profil doğrulama sürecini yeniden başlatıyor.

LinkedIn

Kullanıcıların ücretsiz olarak erişebilecekleri 16 Linkedin Learning kursunun kilidini açtı. Pandemi sırasında neyin yayınlanacağına dair ipuçları yayınlayarak küresel duruma nasıl tepki vereceğinden emin olmayan işletmelere yardım eli uzatıyor.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans