Kalite Puanı Nedir ve Google Adwords Nasıl Etkilenir?

Kalite Puanı Nedir ve Google Adwords Nasıl Etkilenir?

Kalite puanındaki amaç sizin aynen bankalarla aranızda bağ olan kredi puanı gibidir. Yani size verilecek olan kredi hakkının olup olmadığını belirler ve buna göre faiz oranınızın ne kadar yüksek olduğu etkilenebilir. İşte kalite puanı da aynen bu şekilde reklam maliyetleriniz ve reklamın etkinliği üzerinde önemli bir yere sahip olduğunu gösterir.

Konuyu daha da yakından ele alabilmek için önce tam olarak anlaşılması adına kalite puanının tanımını yaparak başlayalım.

Kalite Puanı Nedir?

Google anahtar kelimeleriniz ve PPC reklamlarınızın kalite düzeyini belirleyebilmek amacıyla bir derecelendirme sistemi kullanılır. Kalite puanı bu derecelendirmeye verilen isim demektir. Reklam sıralamanızın belirlenmesi ve buna bağlı olarak tıklanma başı maliyetinizin belirlenerek maksimum teklifinizi ortaya koyabilmek amacıyla bu yol çizilmiştir.

Kalite puanı belirlenirken bir takım faktörler göz önünde bulunduruluyor. Bunlar ise şu şekildedir;


  • Tıklama oranı

  • Her anahtar kelimenin reklam grubuyla alaka düzeyi

  • Açılış sayfası kalitesi ve alaka düzeyi

  • Reklam metninizin alaka düzeyi

  • Geçmişteki Adwords hesap performansınız


Kalite puanındaki algoritmanın nasıl çalıştığını Google dışında şu an hiç kimse bilmiyor. Ancak biz SEO uzmanları olarak bildiğimiz şey tıklama oranının en önemli konu olduğu. Yani arama motoru üzerindeki reklamlarınızı ne kadar çok fazla kişi tıklarsa reklamlarınızın alakalı ve kullanıcılar için yararlı olduğunu gösteriyor ve bunun neticesinde de Google size şu hizmeti sağlıyor.

  • Daha yüksek reklam sıralamaları

  • Düşük maliyetler

  • Google için kalite puanı öncelikle bir alakalılık ölçüsüdür.


Google Kalite Puanını Arttırmanın Faydaları

Kalite puanınız ne kadar yüksek olursa dönüşüm başına ayırdığınız maliyette o kadar düşüyor. Eğer kalite puanınız yüksekse o zaman Google size diyor ki sizin reklamlarınız müşterilerinizin beklentilerini karşılıyor.

Adwords mu, SEO mu?

Bu konu uzun yıllardır aslında tartışılıyor ve işin özünde yatan şeye baktığımızda SEO gerçek anlamda kalıcılık içerir doğru yapılmış bir SEO sonrasında maliyetlerinizde önemli derecede düşüş yaşarsınız. Ancak bir e-ticaret sitesi yönetiyorsanız o zaman doğrudan müşterilerinizle etkileşimde olmak ve görünür olmak durumunda olacağınızdan dolayı adwords reklamları size anlık geri dönüş sağlar.

Timsah Ajans sitenizi daha görünür hale getirerek her iki sistemde de sizin farkınızı ortaya çıkaracak sonuçlar ortaya koyar. Bize  https://www.timsahajans.com.tr/ adresimizden ulaşabilirsiniz.

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans