İtibar Yönetimi Nedir?

İtibar Yönetimi Nedir?

Dijital dünyada geçirmiş olduğunuz vakte göre itibar yönetimi kelimesinin anlamını bilirsiniz. Ancak bir konuyu detaylıca ve anlayabileceğiniz bir dille açıklamak isterken nedir? Sorusunun yanıtını vererek başlayalım istedik.

İtibar Kelime Anlamı Nedir? Bir firmanın saygınlığını, güvenirliğini, şan ve şöhretini kendi içerisinde barındıran terime itibar denir. İtibar mantıksal gerekçeleri olan lakin özünde duygusal bağ bulunan bir değerdir. Yüksek itibar tüm işleri kolaylaştırır ve olası engellerin ortadan kalkmasını sağlar.

”İtibar paradan daha değerlidir.”

İtibar Edilmek Nedir?

İtibar edilmek, karşınızdaki ya da “kiler” den memnun olmak ve sürekli olarak göz önüne tutulmak demektir. İtibar edilmek veya başka bir tanımlamayla itibarın kazanılması her zaman tutarlı davranmayla mümkün olan bi surumdur İtibar iş sonuçlarını etkiler ve ister istemez finansla yakından alakalı olan bir durumdur. Karşınızdakinde iyi bir itibar bırakmışsanız bunun size getirisi daha fazla olacaktır. İtibar sadece kararlılık değil yüksek potansiyel vaat eden bir durumdur.

Yukarıda itibarın anlamı ve genel bir tanımıyla başladık. Peki itibar nasıl yönetilir ve nasıl kazanır?

İtibar Yönetimi Nedir?

Herhangi bir şekilde üstlenilmiş olan görevde sizi görevlendiren firmanın, markanın ya da kurumun yönetim işlemleridir. Birçok firma itibar yönetimini halkla ilişkiler departmanından halletmeyi seçer, fakat profesyonel düşündüğünüz da işletmenizin dışından bu desteği almanız gerekir.

İtibar Nasıl Kazanılır?

İtibar kendi kendine gelen bir durum değildir ve bazen çok daha hızlı bir şekilde oluşabilir. Tutarlı olan davranışların uyandırmış olduğu yargılar güven duygusunu öteler.


  • İtibar varlık olayıdır

  • Uzun vadeli duyguları ve değerleri bir kavram içerisine alır.

  • İtibar bilgiye dayalıdır ve siz istediğiniz zaman gelmez.

  • Bir insanın kendi üzerinde iyi bir itibar oluşturması için davranışlarını sürekli analiz eder ve ölçer.

  • İşletme olarak; kurumsal kimliğinizi, tasarım, logo ve kurumsal renklerinizi en ince ayrıntısına kadar yapmak gerekir.

  • Kurumsal olmak demek itibarınızı oturtma ve insanın size olan güvenini sarsmamak demektir. Aksi takdirde istenilen sonucun çıkması da sağlanamaz.


İtibar yönetim için https://www.timsahajans.com.tr adresinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans