İşletmelerin Sosyal Medyadaki Hataları Nelerdir?

İşletmelerin Sosyal Medyadaki Hataları Nelerdir?

Pazarlama denildiğinde görsel medyayı geride bıraktığımız günümüzde dijital pazarlama konusu giderek ağırlığını hissettirdi. Akıllı cihazların yaygın kullanılmasıyla birlikte birçok kişi sosyal medya uzmanıyım şeklinde ifadeyle internette dolaşıyor.

Peki, gerçekten de sosyal medya uzmanı olabilmek için sadece bir akıllı telefon olması yetiyor mu?

Bazı firmalar bu alanda eğitimli olan sosyal medya ajanslarıyla çalışmak yerine kendi sayfalarını kendileri yönetmeye çalışıyor. Dolayısıyla burada yapılan pek çok hatadan da bahsetmek mümkün. Bizde makalemizde buradan yola çıkarak işletmeleri ilgilendiren sosyal medya yönetimi ile alakalı en çok tekrar eden hataları bir araya getirelim istedik.

Stratejisini Belirlemeden Sosyal Ağlarda Yer Almak Doğru mu?


  • İşletmeler sosyal medya hesaplarında paylaşımlara başlamadan önce kendilerine bir planlama yapmaları gerekiyor. Çünkü strateji geliştirilmeden yapılan paylaşımlar bir süre sonra etkinliğini kaybedecektir.

  • Firmanın kendi kitlesini oluşturabilmesi doğru strateji ile olur. Hedeflenen kitle içeriğin belirlenmesine katkı sağlayacaktır.

  • Kitle belirlemek zaman ve emek ister. Doğru içerikleri hazırlayabilmek için kitlenin tanınması önemlidir.

  • Hedef kitle belirlenirken her mecrada olmak faydası sağlamaz. Örneğin, bilişim sektöründe olduğunuzu düşünürsek sizin Snapchat’ta var olmanız zaman kaybından başka işe yaramayacaktır.


Yeterince Yaratıcı Olamamak

Sosyal medyada daha fazla takipçi sayısına ulaşabilmek için görsel şölen hazırlanmalı. Firma sadece kendi reklamına odaklanırsa bu takipçiler üzerinde olumsuz bir etki yaratır. Bunun için ilgi çekici, bilgi verici ve eğlenceli konular hazırlanabilir.

Takipçi Satın Almak

Sosyal medyada sadık takipçi sadece emekle kazanılır. Bu işin kısa yolu maalesef yoktur. Parayla satın alınan takipçiler organik olmayacak ya da bir süre sonra takipten çıkaracaktır. Bunun için önemli olan firmanın ürün ve hizmetleriyle ya da sektörle ilgilenen insanlara hitap etmesi gerekir.

Hashtag’ler Oluşturmamak

Paylaşımlarda hashtag’lerin kullanılmaması paylaşımların yayılmasını engeller. Ancak hashtag eklemeden önce iyi analiz edilmesi gerekir. İçerikle ilgili olmayan hashtag’ler size fayda sağlamayacaktır.

Kullanıcı Yorumlarını Önemsememek

Paylaşımlarınız kadar onlara yapılan yorumlara ve atılan mesajları önemsememek kullanıcının kendisini önemsemediği düşüncesine neden olur bu da takipçilerin sayfayı terk etmesini sağlar.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans