İşlemsel Pazarlama Nedir?
İşlemsel pazarlama, satış hacmini ve gelirini en üst düzeye çıkarmaya odaklanan birçok pazarlama stratejilerinden biri olmaktadır. Bu strateji, tek işlemlere odaklanarak satışları artırmaya büyük önemle bakmaktadır. İlişkisel pazarlamanın aksine, işlemsel pazarlama müşterilerle uzun vadeli ilişkiler kurmayı denememektedir, bunun yerine kısa vadeli yüksek satışları teşvik etmektedir.
Diğer pazarlama biçimleri gibi, işlemsel pazarlama da ürün, fiyat, yerleşim ve promosyondaki satışları optimize etmektedir. Ürün yaratma ve fiyatlandırma, tüketicinin tercihlerine göre fiyatlandırılırken, yine de ciddi bir gelir elde etmeyi sağlayan yararlı bir ürün geliştirmeyi içermektedir. Yerleştirme, ürünü başarılı olduğu tahmin edilen çeşitli yerlere etkili bir şekilde dağıtmaya odaklanılmakta ve tanıtım, reklamı ve ürünü tüketiciler için çekici hale getirmeyi içermektedir.
Bu pazarlama şeklindeki odağın çoğu, ürünlerin kendileri etrafında dönmektedir. Çünkü şirketler değil, ürünler tüketiciler için en çok kullanılan ürünler olarak kullanılmaktadır. Buna karşılık, ilişki pazarlaması daha çok marka imajına ve müşterilerle uzun vadeli ilişkiler geliştirmeye odaklanmaktadır. Birçok şirket, bu formlardan her ikisini de içeren kapsamlı pazarlama stratejileri geliştirirken, bazı şirketler birisinin diğerinden daha etkili olduğunu düşünmektedir.
İşlemsel pazarlamanın temel avantajlarından bazıları, çok az ön yatırım için gelirde nispeten hızlı atlamalar içermektedir. Bu pazarlama tarzı marka imajına ya da uzun vadeli müşterileri kazanmaya odaklanmadığından, şirketlerin geniş çapta kamuoyuna açık, uzun vadeli pazarlama kampanyalarında önemli ölçüde tasarruf etmelerini sağlayabilmektedir. Ayrıca, belirli bir ürünü satmak için reklamın gerekli olmadığı zamanlarda tasarruf etmelerine izin vererek, ürünle birlikte şirket yerine sadece ürünün kendisini tanıtmaya odaklanmaktadır. Ekstra zaman, bu pazarlama taktiğini kullananlar için de bir avantaj olmaktadır. Çünkü tüketicilerle ilişkileri sürdürmek için zaman harcamak zorunda kalmamaktadır. Bunun yerine, kısa vadede müşteri bulma ve edinmede daha fazla enerjiye odaklanabilmekte ve satışları artırabilmektedir.
İşlemsel pazarlamanın temel dezavantajları arasında marka bilinirliği ve güvenilir bir müşteri tabanı bulunmaması önemli olmaktadır. Bu stratejiyi kullanan şirketler birebir pazarlamadan vazgeçeceklerinden, müşterileri için alışveriş deneyimini kişiselleştiremeyecekler ve sırayla ziyaretçilerine geri dönme potansiyelini feda etmeleri gerekmektedir. Uzun vadeli pazarlama kampanyalarının olmayışı, aynı zamanda sağlam bir üne kavuşma olanağının yanı sıra, marka bilinirliğinin azaltılacağı anlamına gelmektedir. Şirketler, nispeten istikrarlı bir geri dönen müşteri tabanına güvenmek yerine, daha fazla işlem ve yeni müşteriler için sürekli çaba sarf etmeleri gerekmektedir.
https://www.timsahajans.com.tr
0 Yorum