İnteraktif Pazarlama Nedir?

İnteraktif Pazarlama Nedir?

Son zamanların ilerleyen bilgi teknolojisi, reklam sektörünü de etkisi altına almaya başlamaktadır. Geleneksel reklamcılığın yapısında değişimler yaşanmakta, kullandıkları mecralar farklılaşmaya başlamaktadır. Normal ajanslar varlıklarını sürdürürken bir de interaktif ajanslar reklam sektöründe yerlerini almaktadır.

Reklamcılığın iki tarafında duran, reklam veren firmalar ile reklam ajansları, yeni gelişen internet mecrasına yavaş yavaş kanalize olmaktadır. İnternet reklam mecrası hem sabit giderleri en aza indirmekte hem de toplam maliyetlerin düşürülmesi konusunda aktif rol almaktadır. Teknolojik gelişimin ürün olan internetin yaygınlaşması, tüketicilerin isteklerinde olan artış, firmalar arası rekabetin artışı, normal ekonomik yapıya etki etmekte, firmaların reklam stratejilerini değiştirmelerine neden olmaktadır.

İnternetin getirdiği en önemli yenilikte, alıcı ve satıcı arasında ki bilgi ve veri akışının aynı anda sağlanabilmesidir. İnteraktif pazarlama, hedef kitlelerin davranışlarını interaktif deneyimler yaratarak değiştirmeyi amaçlayan, müşteri odaklı web siteleri, e-ticaret, internet, extranet  gibi teknolojileri kullanarak, pazarlama yoluna olumlu çözümler sunmayı amaçlamakta, reklam sektörünün günümüzde en yoğun izlediği yollardan biri haline gelmektedir.

Yoğunlukla kullandıkları pazarlama mecraları; banner reklamları ile pazarlama, arama motoru pazarlama, sosyal medya ile pazarlama, akıllı linklerle pazarlama, e-posta ile pazarlama, online PR ile pazarlama, bloglar, forumlar, viral pazarlama yöntemleri gibi çok çeşitlilik göstermektedir. Üstelik bu alanlara her geçen gün yenileri katılmakta ama katılan her yeni mecra, teknolojinin yeni bir ürünü olarak gündeme gelememektedir.

Bunun en basit örneği ise, insanların bazı sosyal sitelere, cep telefonlarından ulaşılabilmeleriyle, sosyal sitelerde yer alan reklam alanlarının, kullanıcıların cep telefonlarında da görünür hale gelmesidir. Bu durum, pazarlamanın da bu alandan yapılabilmesini sağlamaktadır. Günümüzde firmalar, bu alanının pazarlama için kullanılmaya başlamaktadır. Bu anlamda çalışan interaktif ajanslar, normalde daha önce, geleneksel olarak hazırladıkları reklam kampanyalarının benzerini, burada da hazırlamaktadırlar. Reklam veren şirketler için, reklam kampanyalarının düzenlenmesi için beyin fırtınaları yapmaktadırlar.

İşletmeler, yukarıda sayılan, internetin reklam ve pazarlama mecralarını kullanarak, müşterileri ile birebir etkileşim kurarak, ürün ve hizmetlerini satmaya, müşterilerin davranışlarını değiştirmeye çalışarak farklı yöntemler üretmektedirler.

Firmalar, bu tip alanlarda, müşterileriyle ilgili almaları gereken bütün bilgilere sahiptir. Gerekli ölçümlerini yapabilmekte ve tepkilerini anında öğrenerek, kendilerini bu yönde yenileyebilmektedir. Müşterilerinin beklentilerine uygun, kişiselleştirilmiş değer tekliflerini sunabilmekte ve geri dönüşümü anında izleyebilmektedir. Aynı zamanda, aynı anda birebir yapılan bu iletişim sayesinde, müşteriye göre değer teklifi oluşturulabilmektedir.

İnteraktif pazarlama, günümüzde son teknolojileri kullanmakta ve her yeni gelişmeyi kullanmayı hedeflemektedir. Bu durum, pazarlamanın geleneksel yöntemlerini değiştirmekte ve ona yeni bir şekil vermektedir.

https://www.timsahajans.com.tr

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans