Inbound Pazarlama Nedir?

Inbound Pazarlama Nedir?

Tüketicileri doğru bir mecrada yakalayabilmek oldukça güç,  özellikle bu işi geleneksel pazarlama tekniklerini kullanarak yaptığınızda neredeyse imkansız. Çünkü artık literatürümüze girmiş yeni bir kavram olan fenomenlik reklam körlüğünün net göstergesi olmuş durumda. Reklamların engellenmesini sağlayan özel yazılımlar ise tüketicilere doğru kanallar üzerinden ulaşmayı %90 oranında düşürüyor ve yakın zamanda neredeyse ortadan kaldıracak.

İnsanlar bir internet sitesine girdiklerinde aynı anda pek çok reklama maruz kalmak zorundalar, doğal olarak bu da doğru kitleye erişimin önüne geçiyor. Reklam veren doğru araç üzerinden kullanıcısına ulaştığında olumlu karşılanıyor. Bu nedenle markaların agresif tutumu ve dijital reklam ajanslarının doğru hedefe yönelmiş olması kullanıcılara rahatsız eden reklamların ulaşmamasını sağlıyor. Özellikle pop-up tarzı reklamlar kullanıcıyı en çok rahatsız eden reklam türleri arasında yer alıyor.

Inbound Pazarlama Nedir?

Inbound pazarlama ile işletmeler tüketiciye doğrudan ürünlerini değil ürünlerin bilgilerini sunuyor. Bu sayede tüketicinin dikkatini daha iyi çekip etkileşimi artırmayı hedefliyorlar. Kaliteli içerik ise inbound pazarlama tekniğinde önemli bir faktör. Yani en basit şekliyle anlatacak olursak inbound pazarlama markaya satış olarak geri dönecek olan bir sistem.

Inbound pazarlama potansiyel müşterileri erişim sağlayabilmek için web sitesi ya da sosyal medyayı kullanmak gerekiyor. Bu sayede tüketicinin zihninde kalabilmek daha kolay olacaktır.

Yukarıda da belirttiğimiz gibi içerik pazarlaması yöntemi ile inbound pazarlaması birbirine çok yakın ve hatta aynısı denilebilir. Inbound pazarlamasında temel amaç içerik olmadan yapıldığı kabul ediliyor olsa da aradaki en büyük fark içeriğin önüne geçerek müşteriyi etkileyebilmek.

Firmaların öncelikli hedefi kar elde etmek ve bu sayede var olan kapasitelerini artırmak. Bu kapasitenin artışı için hedef kitledeki tüketicilere mesajlarda verilen vaatlerin yerine getirilmiş olmasıdır. Dijitalleşen dünya da tüketimin hızlı hale gelmiş olması ve beraberinde markaların bu alanı aktif bir şekilde kullanıyor olması doğru hamleler uygulandığında büyüme kapasitesini olumlu yönde etkileyecektir.

Timsah Ajans olarak inbound pazarlama konusunda size başarılı sonuçlar sağlayarak markanızın dijital dünyada görünür olmasını sağlar ve kapasitenizin artırılmasına yardımcı olur.

Bize https://www.timsahajans.com.tr/ adresinden ulaşabilirsiniz.

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans