Her Yöneticinin Kendine Sorması Gereken 10 Soru

Her Yöneticinin Kendine Sorması Gereken 10 Soru

Herhangi bir düzeyde bir yönetici, denetçi, İK uzmanı veya lider olarak görev yapıyorsanız, günümüz şartlarında yeni iş normallerinde işyerinin gerçeklerini de anlamak zorundasınız. Görev sadece bir işi yaptırmak değil aynı zamanda bir yönetici olarak da sizin kendinizi sevdirmenizi gerekli kılar. Yönetici bilginizi daha da geliştirmek çalıştığınız sektörde gerçek anlamda başarı elde etmek istiyorsanız aşağıda bahsedeceğimiz 10 soruyu mutlaka kendinize sormanız gerekir.


  1. Çalışanlar üstlenmiş oldukları sorumluluklarını anlıyor ve bu yönde kendilerinden beklenenden haberdarlar mı?

  2. Çalışanlar şirketin misyonuna ve vizyonuna nasıl katkıda bulunabileceklerinin farkındalar mı?

  3. Çalışanlarınızın ilerleyebilmesi ve tecrübe sahibi olabilmeleri için onları düzenli olarak toplantılara dahil ediyor musunuz?

  4. Çalışanlarınıza yetkiler verip, bu yetkileri doğrultusunda işlerini nasıl tamamlayabileceklerine dair özerklik sağlıyor musunuz?

  5. Çalışanların, bireysel güçlerini kullanmalarını gerektiren anlamlı işler yapmak için fırsatları var mı?

  6. Çalışanlara başarmış oldukları iş neticesinde ödüller veriyor musunuz?

  7. Çalışanların iş yerinde arkadaşlık ilişkileri kurmasına müsaade ediyor onları soysal aktiviteler konusunda destekliyor musunuz?

  8. Çalışanlara düzenli olarak öğrenme, gelişme ve büyüme fırsatları sunuyor musunuz?

  9. Çalışanlar, kendileriyle ilgili konularda size güveniyor mu?

  10. Bir yönetici olarak, insanlara yeteneklerini en iyi şekilde göstermeleri için ilham veren, donatan ve motive eden çalışma ortamlarını teşvik ediyor musunuz?


Yukarıda sıralamış bu 10 sorunun doğrudan iş performansını artırdığı tespit edilmiştir. Çok sayıda araştırma, yöneticileriyle iyi ilişkiler kuran çalışanların bulunduğu firmaların daha iyi performans gösterdiğini ortaya koymuştur.

Peki, bu sorular ne anlama geliyor ve neden önemlidir?

Rolleri ve sonuçları netleştirme

İş beklentilerini, hedeflerini ve performans sonuçlarını net bir şekilde tanımlamak, çalışan bağlılığına ve iş performansına katkıda bulunan en temel ve önemli unsurlardan bazılarıdır.

İlerleme

Çalışanların işlerinde başarı duygusu hissetmeleri gerekir. Bu, çalışanların yaptıkları işin ne kadar önemli olduğunu bilmelerine ve performanslarını artırmalarına imkan tanır.

Bir lider ya da yöneticiyseniz çalışanlarınızı önemsediğinizi hissettirmek, çalışan bağlılığı ve iş performansında fark yaratır. Bu da sizi rakiplerinizden daima bir adım önde tutar.

https://www.timsahajans.com.tr/

TAKİP ET @timsahajans