Hashtag Nedir, Nasıl Kullanılır?
Sosyal medya kullanıcılarının tamamının kendilerince göre bir fikri var olsa da aslında her platformun bir algoritması vardır ve buna göre hareket eder. Bu algoritmanın ne olduğunu ve nasıl hareket edilmesi gerektiğini bilenler başarılı olurken bunları bilmeyenlerin yaptığı ise sadece paylaşım ve arkadaş çevresine kendisini duyurmaktan ibarettir. Eğer ticari bir kaygınız yoksa bu şekilde bir düzende devam edebilirsiniz, fakat amacınız sosyal medya platformlarında özellikle Instagram’da başarı elde etmekse bu durumda hashtag kullanımınıza dikkat etmeniz gerekir.
Sosyal medyada daha fazla kullanıcıya erişmek, etkileşimi artırmak ve istediğiniz hedef kitleye ulaşabilmek için SEO konusunda atılacak en önemli adım hashtag kullanımıdır. İsterseniz durumu daha iyi analiz edebilmek adına hashtag nedir? Tanımını yaparak başlayalım.
Hashtag Nedir?
Sosyal medya da “#“ sembolü kullanılarak öbek ya da etkilet oluşturmaya hashtag denir. Her konuda kullanılan bu simge gündeme dair her konuyu oluşturabilir. Mesela bir post paylaştınız ve postunuz işletmenizi ilgilendiriyor. SEO işiyle uğraşıyorsanız hashtag olarak #seodanışmanlığı şeklinde yazmış olduğunuzda postunuz işinizle alakalı olarak yapılan aramalarda yer alacaktır.
Bu etiketle aratma yapan herkes sizin postunuzu görebilir ve geri dönuş sağlayabilir. Hashtag kullanmanın birden fazla faydası vardır. Örneğin şöyle sıralayabiliriz:
- Hedef kitlenize ulaşmak
- Takipçi sayısı artırmak
- Etkileşimi düzeyini yükseltmek
- Markanızı ya da web sitenizi tanıtmak
Hashtag Nasıl Kullanılır?
Hashtag kullanılırken mutlaka içeriğinizle ilgili olması gerekir. Anahtar kelime olarak da isimlendirilecek olan bu kelimeyle birlikte daha fazla kullanıcı kitlesine erişim sağlayabilirsiniz. Hashtag kullanımı esnasında alaka düzeyi çok önemlidir. Örneğin yukarıda da bahsettiğimiz gibi SEO içeriğinde kullanmanız gereken hashtag mutlaka SEO’yu ilgilendirmelidir.
Hashtag asla gereğinden uzun olmamalıdır. En başarılı olan hashtag uzunluğu 7–8 kelimeyi geçmemelidir.
Tek kelimeden oluşan hashtaglerde küçük harf kullanımı daha etkili olacaktır.
Bir gönderi içerisinde en fazla 3–5 arasında hashtag kullanılmalıdır.
İçeriğinizle ilgisiz olan hashtag kullanımının olumsuz sonuçları olacaktır.
Hashtag kullanımı sırasında esprili bir dil her zaman etkileşimi yükseltecektir. Kullanıcı komik bulduğu postları beğenir.
Markanızı sosyal medyada daha kaliteli bir hale getirmek için bizimle https://www.timsahajans.com.tr/ adresinden iletişime geçebilirsiniz.
0 Yorum