Green Marketing (Yeşil Pazarlama) Nedir?
Green marketing bir firmanın marka ve ürünlerini çevresel faktörleri göz önünde bulundurarak satış yapma yöntemidir. Green marketing, yapılmasındaki amaç geleneksel pazarlamanın ötesine geçebilmektir. Yeşil pazarlama sayesinde yeni bir kitle ya da yeni bir ürünün satışları yapılabilir.
Yeşil pazarlamada uygulanan yöntem özellikle sosyal sorumluluk projeleri kapsamında oluyor. Üreticiler geri dönüşüm ve yenilenebilir enerji kaynakları konusunda bilgilendiriliyor. Bu da yeşil pazarlama sayesinde çevre dostu tüketicileri hedef kapsamı içerisine alıyor.
Unilever firması yaptığı araştırmada, tüketicilerin % 33’lük bölümü çevresel etkilere önem veren firmalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor. Çevresel faktörlere karşı sürdürülebilir olmak 2021 hedefleri kapsamında yaklaşık olarak 150 milyar dolarlık bir pazar alanı oluşturulacak.
Green pazarlama sürdürülebilir kalkınma ve kurumsa sosyal sorumluluğa önem veren şirketler tarafından uygulanan bir yöntem. Firmalar marka ve ürünlerini daha çekici bir hale getirmek adına ambalaj, nakliye, enerji, su kullanımı ve daha fazla masraflarını azaltabileceklerini düşündüklerinden dolayı sürdürülebilir uygulamalara önem veriyorlar.
Sosyal sorumluluk projeleri içerisinde olmak markaların sadık müşteri kazanabilmeleri konusunda önemlidir.
Çevre Dostu İş Uygulamaları Nelerdir?
- Üretimde sürdürülebilirlik,
- Azaltılmış kirlilik,
- Geri dönüşüm malzemeleri,
- Geri dönüşüme uygun olan ürünler,
- Çevre dostu ambalaj,
- Azaltılmış plastik kullanımı,
Green pazarlama, bütünsel bir yaklaşım gerektirir. Bir ürünün yeşil olan tarafını göstermiş olmak başarı sağlanacağı anlamına gelmeyecektir. Yapılması gereken şey ürünün üretim aşamasını ve çevreye verdiği katkıyı taahhüt etmek gerekir. Genelde tüketiciler bir ürünün çevreci şeklindeki söylemine kulak asmaz ve şüpheyle yaklaşır. Çünkü bu söylemin reklamdan ibaret olduğunu düşünür. Mesela bir örnek vermek gerekirse sudan tasarruf için havlunun yeniden kullanılmasını istemek çevre dostu bir pazarlama süreci değildir. Bunun tanıtımını yaparken sudan tasarruf sağlamaya yardımcı olacak makinelerin gösterilmesi gerekir.
Yeşil pazarlamanın hiçbir alanı tanıtım kadar ilgi görmez, Bu nedenle yeşil reklam iddialı 1980’li yıllarda o kadar fazla büyüdü ki FTC tanıtım amaçlı çevresel faktörleri kullanmak isteyen firmalara bir dizi kural getirdi.
- Yeterlilik
- Açıklamaların açık ve belirgin olması,
- Ürünün yeşil pazarlamaya uygun olması şeklinde sayılabilir.
https://www.timsahajans.com.tr/
0 Yorum