Google Merchant Center Nedir?

Google Merchant Center Nedir?

Google Merchant Center, Google alışveriş reklamları için kullanılan bir platformdur. E-ticaret sitelerinin içindeki ürün, resim ve fiyat gibi bilgilerin Google’a yönlendirilmesini sağlayan online bir araçtır. Google alışveriş kampanyalarında ağırlıklı olarak kampanya yönetimi ve Google Adwords hesap yönetimi üzerinde durulsa da web sitesi ve Google Merchant Center yapılandırması oldukça önemlidir.

Google Merchant Center, mağaza ve ürün bilgilerini Google’a sunarak alışveriş yapan kullanıcılara ulaşmanızı sağlar.  Google Merchant Center hesabı, e-ticaret siteniz ile Google Ads hesabınızı birbirine bağlayan ve iletişim sağlayan bir platformdur. Google arama motorunun her kullanıcıya doğru reklamı çıkarabilmesi için belirli bilgilere ihtiyacı vardır. Ürün kategorileri, ürün bilgileri, stok durumu gibi bilgiler, e-ticaret sitenizden Google Ads hesabınıza Google Merchant Center aracılığıyla ulaşmaktadır.

Google Merchant Center ürünlerinize ait verilerin yer aldığı araçtır. Google Ads, kullanıcıların aramış olduğu anahtar kelimeler ile size ait verileri karşılaştırır. Bu sayede, ürünlerinizin reklamını Google arama sonuçları, YouTube ve diğer Google iş ortaklarında yer alır.

Google Merchant Center, ürünleri onaylamak için belirli bilgileri istemektedir. Bunlar; ID, ürün başlığı ve ürün açıklaması, Google ürün kategorisi, link, resim bağlantısı, stok durumu ve fiyat, kargo bilgileri ve GTİN ticari ürün numarasıdır.

Google Merchant Center Ne Amaçla Kullanılır?

Google Merchant Center, Google alışveriş reklamlarını verdiğiniz ve reklam performansını artırmak için kullandığınız bir araçtır. Google Merchant hesabı kurulduğunda gerekli bilgilerin girilmesi ürününüzün arama motorunda çıkması açısından önemlidir.

Google Merchant Center ile işletme bilgileri belirtilir. Satılan ürün veya hizmetler için toplu listeler gönderilebilir. Alışveriş reklamları için gönderilmiş olan ürünlerin stok durumu belirtilebilir.

Google Merchant Center Nasıl Kurulur?

Google Merchant Center hesabı oluşturmak için öncelikle Google hesabı kurmalısınız. Google hesabı oluşturduktan sonra Merchant Center adresinden kendinize hesap oluşturabilirsiniz.

İlk adımda Merchant Center’a hoş geldiniz yazan ekranda işletmenizin adını, bulunduğu ülkeyi ve saat dilimini tanımlayın.

Bilgileri tanımladıktan sonra açılan ekranda “Alışveriş Reklamları” seçeneğini işaretleyin ve devam edin.

Hesabı oluşturduktan sonra Google Ads hesabı ile eşleştirmeniz gerekir. Ayarlar ve Araçlar Simgesi-> Bağlı Hesaplar sekmesine tıklayın. Ardından Diğer Google Ads Hesapları yazan sekmede Hesabı Bağla butonuna tıklayın. Bağlantı isteğinin ardından Google Ads üzerinden bağlantı isteğini kabul ederek hesapları eşleştirebilirsiniz.

https://www.timsahajans.com.tr/

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans