Google Algoritma Cezaları Nasıl Kontrol Edilir?
Web sitelerinin belli zamanlarda trafik kaybı yaşadığı bilinir. Böyle dönemlerde genel olarak kişilerin veya işletmelerin aklına ilk gelen düşünce Google tarafından bir ceza alıp almadığıdır. Google’ın web sitelerini cezalandırıp cezalandırmadığı 2 farklı teknik ile öğrenilebilir. Bu yöntemler aşağıdaki gibidir.
·
Google
manuel işlemleri kontrol etmek
·
Google
algoritma değişiklik tarihlerini incelemek
Google manuel
işlemler bilgi edinerek bu işlemleri gerçekleştirmek mümkündür. Biz bugün
Google algoritma değişiklik tarihlerini inceleme yöntemi üzerinde duracağız.
Google Algoritma Cezaları
Google
algoritma cezaları, Google’ın bu konu ile ilgili veri vermemesi nedeni ile
biraz komplike bir konudur. Bu nedenle Google cezası alınıp alınmadığı
anlaşılmaz bir konudur. Google Search Console hesabında fark edilen trafik
kaybından ya da Google Analytics’teki trafik kaybından yola çıkılarak birtakım
çıkarımlar yapılabilir. Ancak daha somut veriler üzerinden çıkarım yapmak daha
doğru olacaktır. Google algoritma cezası alınıp alınmadığının anlaşılmasının
kesin yolu, trafik kaybı yaşanılan zaman dilimi ile Google algoritma değişikliği
gerçekleşen dönem aralığını karşılaştırmaktır.
Google Analytics ile Google Trafiğinizi İnceleyin
Web sitesinin otomatik bir ceza ile cezalandırılıp cezalandırılmadığını kontrol etmenin en uygun yolu, Google Analytics’e giriş yapmaktır. Google Analytics’e giriş yaparak Google organik trafiği incelenebilir. Google’ın algoritma değişikliği yayınladığı zamanlarda trafikte bir düşüş görüldüğü takdirde büyük bir olasılıkla site yakalanmıştır. Bu nedenle de site trafiği düşmüştür.
·
Google
analiz panosundan web sitesini seçin ve daha sonra EDİNME – Tüm Trafik – Kaynak
/ Aracı’ya gidin.
·
Listeden
GOOGLE / ORGANİC’e tıklayın. Raporda görülen şey, Google aramdan alınan
ziyaretlerin sayısıdır.
·
Daha
sonra sağ üst köşeden raporlama zamanını seçin. Seçtikten gidebildiğiniz kadar
geri gidin.
·
Trafikte
büyük bir düşüş ya da artış görüldüğü zaman tarihleri, güncellenmenin
yayınlandığı tarihler ile karşılaştırılmalıdır.
·
MOZ,
Google’ın sıralama algoritmalarında bir değişiklik yaptığı son 16 yıllık
tarihleri karşınıza çıkarır.
Bir güncellemenin yayınlandığı bir tarihte ya da yayına yakın tarihte trafikte ani bir düşüş gözlemlenirse, bunun ne çeşit bir güncelleme olduğunu görmek için MOZ raporuna bakılması gerekir. Ardından geriye kurtarmak için neler yapabileceğinizi düşünmek ve araştırmak kalır.