Google Algoritma Cezaları Nasıl Kontrol Edilir?

Google Algoritma Cezaları Nasıl Kontrol Edilir?

Web sitelerinin belli zamanlarda trafik kaybı yaşadığı bilinir. Böyle dönemlerde genel olarak kişilerin veya işletmelerin aklına ilk gelen düşünce Google tarafından bir ceza alıp almadığıdır. Google’ın web sitelerini cezalandırıp cezalandırmadığı 2 farklı teknik ile öğrenilebilir. Bu yöntemler aşağıdaki gibidir.

·      Google manuel işlemleri kontrol etmek

·      Google algoritma değişiklik tarihlerini incelemek

Google manuel işlemler bilgi edinerek bu işlemleri gerçekleştirmek mümkündür. Biz bugün Google algoritma değişiklik tarihlerini inceleme yöntemi üzerinde duracağız.

Google Algoritma Cezaları

Google algoritma cezaları, Google’ın bu konu ile ilgili veri vermemesi nedeni ile biraz komplike bir konudur. Bu nedenle Google cezası alınıp alınmadığı anlaşılmaz bir konudur. Google Search Console hesabında fark edilen trafik kaybından ya da Google Analytics’teki trafik kaybından yola çıkılarak birtakım çıkarımlar yapılabilir. Ancak daha somut veriler üzerinden çıkarım yapmak daha doğru olacaktır. Google algoritma cezası alınıp alınmadığının anlaşılmasının kesin yolu, trafik kaybı yaşanılan zaman dilimi ile Google algoritma değişikliği gerçekleşen dönem aralığını karşılaştırmaktır.

Google Analytics ile Google Trafiğinizi İnceleyin

Web sitesinin otomatik bir ceza ile cezalandırılıp cezalandırılmadığını kontrol etmenin en uygun yolu, Google Analytics’e giriş yapmaktır. Google Analytics’e giriş yaparak Google organik trafiği incelenebilir. Google’ın algoritma değişikliği yayınladığı zamanlarda trafikte bir düşüş görüldüğü takdirde büyük bir olasılıkla site yakalanmıştır. Bu nedenle de site trafiği düşmüştür.

·      Google analiz panosundan web sitesini seçin ve daha sonra EDİNME – Tüm Trafik – Kaynak / Aracı’ya gidin.

·      Listeden GOOGLE / ORGANİC’e tıklayın. Raporda görülen şey, Google aramdan alınan ziyaretlerin sayısıdır.

·      Daha sonra sağ üst köşeden raporlama zamanını seçin. Seçtikten gidebildiğiniz kadar geri gidin.

·      Trafikte büyük bir düşüş ya da artış görüldüğü zaman tarihleri, güncellenmenin yayınlandığı tarihler ile karşılaştırılmalıdır.

·      MOZ, Google’ın sıralama algoritmalarında bir değişiklik yaptığı son 16 yıllık tarihleri karşınıza çıkarır.

Bir güncellemenin yayınlandığı bir tarihte ya da yayına yakın tarihte trafikte ani bir düşüş gözlemlenirse, bunun ne çeşit bir güncelleme olduğunu görmek için MOZ raporuna bakılması gerekir. Ardından geriye kurtarmak için neler yapabileceğinizi düşünmek ve araştırmak kalır.

https://www.timsahajans.com.tr/

TAKİP ET @timsahajans