Google Adwords Kalite Puanı Nedir?

Google Adwords Kalite Puanı Nedir?

Kalite puanı, anahtar kelime ve PPC reklamlarının kalitesinin ve alaka düzeyinin Google tarafından derecelendirilmesidir. Kalite puanı sayesinde reklam sıralamanız ve tıklama başına maliyetiniz belirlenmiş olur. Kalite puanı bazı etkenlere bağlı olarak değişir. Bu etkenler şöyledir:


  • Tıklama oranı

  • Her anahtar kelimenin reklam grubuyla alaka düzeyi

  • Açılış sayfası kalitesi ve alaka düzeyi

  • Reklam metninizin alaka düzeyi

  • Geçmişteki Adwords hesap performansınız


Kalite puanına başka nelerin etki ettiğini maalesef Google dışında hiç kimse bilmiyor. Reklamlarınız ne kadar çok tıklanırsa, Google reklamlarınızın kullanıcı için ne kadar çok faydalı olduğunu düşünüyor ve bunun karşılığında da size şu imkanları sağlıyor.

  • Daha yüksek reklam sıralamaları

  • Düşük maliyetler

  • Google için kalite puanı öncelikle bir alakalılık ölçüsüdür.


Google Kalite Puanını Arttırmanın Faydaları

Kalite puanını artırmanın beraberinde getirdiği birden fazla fayda var. Örneğin kalite puanınız optimize ettiğinizde yatırım getirisi olarak kendinizi ayarlayabiliyorsunuz. Bu da size dönüşüm başına daha düşük maliyet olarak geri dönüyor.

Genel olarak değerlendirdiğimizde kalite puanınız ne kadar yüksek olursa dönüşüm başına maliyetinizde o kadar azalmış oluyor. Yüksek kalite puanı Google’nin PPC reklamlarınızın potansiyel müşterilerinizin ihtiyaçlarını karşıladığınızı ifade biçimidir. Siz potansiyel müşterilerinizin taleplerini ne kadar üst seviyede karşılarsanız Google de tıklama başına sizden o kadar az maliyet talep eder.

Kalite Puanınızı Nasıl Arttırırsınız?

Kalite puanınızı artırmanın yolu reklamlarınızı ne zaman ve nerede kullanmanız gerektiğini bilmekle mümkündür. Siz hesabınızı planlı bir şekilde yaptığınızda bu grafiğin yükselmesini sağlayabilirsiniz. Ancak çalışmalarınızı birkaç ana başlık altında yapmanız gerekir.

İlginizi Çekebilir: SEO Danışmanlığı

Anahtar Kelime Araştırması

Kalite puanını artırmanın ilk yolu kampanyanızda kullanacağınız anahtar kelimelerinizi iyi belirlemek olmalıdır. Bunun içinde anahtar kelimelerinizi düzenli olarak araştırmalı ve ona göre belirlemelisiniz.

Reklam Metni

Reklam metinleri potansiyel müşterilerinizin size geri dönüşünü artıracak olan en önemli faktörlerin başında gelir. Doğru slogan ve kampanya içerikleri kullanıcıyı alıma çekmenin en etkili yöntemidir.

Kalite puanı bir sitenin alakalılık ölçüsü demektir. Anahtar kelimelerinizi iyileştirdiğinizde kalite puanınızı da giderek artırırsınız.

Sitenizin kalite puanını artırmak için bizimle https://www.timsahajans.com.tr/ adresinden iletişime geçebilirsiniz.

0 Yorum

TAKİP ET @timsahajans