Etsy Nedir? Etsy SEO Nasıl Yapılır?
Etsy, 2005 yılında Amerika’da kurulan el
yapımı veya nostaljik el işi ürünlerinin satışının yapılmasına olanak sağlayan
bir e-ticaret şirketidir. Mobilyadan el işi malzemelerine kadar birçok ürün
grubunu içinde barındırır. Bu e-ticaret sitesi farklı kategorilerde ürün üreten
kişiler tarafından pazaryeri olarak sıklıkla tercih edilmektedir. Bu nedenle
Etsy, uluslararası hizmet sağladığı için son zamanlarda ülkemizde de oldukça
popüler hale gelmiştir.
Etsy Nedir?
El emeği ile
ürettiğiniz ürünleri satabileceğiniz Etsy, kendini geliştirmek ve kazanç
sağlamak isteyen kişiler için uluslararası bir pazaryeridir. Etsy, platform
üzerinden satış yapan kişiler için çeşitli ayrıcalıklar sunmaktadır.
Ürün
çeşitliliği oldukça fazla olan Etsy, hobi olarak ürettiğiniz birçok ürünü
kazanca dönüştürmenize olanak sağlar. Diğer e-ticaret sitelerinde olduğu gibi
satışlardan komisyon alınmaktadır. Bu pazaryerinde aksesuardan dekorasyon
ürünlerine, giyimden oyuncağa kadar birçok ürünün satışını yapabilirsiniz.
Platform,
kendine ait ödeme yöntemi olan Etsy Payments ile satıcılara kolaylık
sunmaktadır. Alıcılar için ise kredi ve banka kartı, Etsy hediye çeki ve
puanları, Google Pay ve Apple Pay gibi pek çok ödeme seçeneği sunulmaktadır.
Etsy SEO Nasıl Yapılır?
Ülkemizde de son
derece popüler hale gelen Etsy, Google benzeri bir arama motoru üzerine kurulan
bir pazaryeridir. Etsy SEO çalışması ise aramalarda ürünlerinizin üst
sıralarda çıkmasına yardımcı olacaktır. Bu sayede daha fazla potansiyel müşterinin
ürünlerinizi ve mağazanızı görmesini sağlayarak satışlarınızı arttırabilirsiniz.
Etsy’de
satışlarınızı arttırmak için ürünlerinizi, mağazanızı ve diğer faktörleri
optimize etmeniz gerekir. Ancak optimize etmeden önce “Etsy arama motoru
nasıl çalışır” sorusunu cevaplamamız yararlı olacaktır.
Etsy arama
motoru algoritması, “birebir eşleşme” adı verilen bir sistem ile çalışmaktadır.
Bu sistemin amacını arama yapan kişiye olabildiğince hızlı bir şekilde aradığı
şeyi göstermek ve ürünü satın almasını sağlamak diyebiliriz. Bu nedenle Etsy,
mağazanızın ve ürünlerinizin sıralaması için kullandığınız başlığı, etiketleri
ve metin içi kelimeleri denetlemektedir. Bunların yanı sıra Etsy SEO
konusunda dikkat etmeniz gereken diğer unsurları şu şekilde sıralayabiliriz:
·
Sizi
en iyi anlatan kendinize özel başlığı seçtiğinizden emin olun. Başlığınızın
akılda kalıcı ve samimi olması, mağazanızın bilinirliğine katkı sağlayacaktır.
·
Dijital
dünya, anahtar kelimelerden oluşur. Müşterilerinizin arama yaparken sık
kullandığı kelimeleri tercih etmeniz mağazanızın ziyaret edilirliğini
arttırdığı gibi satışlarınızın artmasına da olanak sağlar.
·
Ürünlerinizi
yüklerken etiket bölümünü doldurmaya özen gösterin. Her bir ürün için 13 etiket
hakkınız bulunur. Doğru ve ürününüzle eşleşen etiketleri kullanmaya özen
göstermelisiniz.
·
Etsy’de
mağazanızı ve ürünlerinizi öne çıkarmak istiyorsanız bağlantı almaya dikkat
etmelisiniz. Bu sayede ürünleriniz daha çok kişi tarafından görülerek
satışlarınız artacaktır. Bağlantı almak aynı zamanda hedef kitlenizde güven
uyandırmak açısından da önemlidir.